- Detaljer
- Kategori: Spør mekanikeren
Modell: Opel Corsa A 1992
Km. Stand: 140.000 km
Bilen min går meget høyt på tomgang. Jeg har lett etter løse ledninger og hull i luftslanger osv. men finner ingen feil. Har også testet at diverse ledninger på forgasseren får strøm.
Hva kan være galt?
Svar:
- Detaljer
- Kategori: Spør mekanikeren
Svar:
Hei. de skal være
Boltsirkel: 4-108
Innpress: 37
Navhull: 57,1
Klikk her for å spør bilmekanikeren- Detaljer
- Kategori: Spør mekanikeren
Heisann
Har en utetemperaturføler i en -95 Opel omega (
mvh
Magnus Larsen
Svar:
Utetemperaturføleren sitter i et lite hull i støtfangeren og er veldig lett å skifte ut. Denne er kun til bruk for displayet og har ingenting med motoren å gjøre.
- Detaljer
- Kategori: Spør mekanikeren
På bensinpumperelet står det nummer på stikkerne som 15, 31, 50 og TD.
Svar:
Du er sikker på at det er bensinpumpereleet du har funnet? I alle fall så betyr 15 tenningspluss som kun kommer når tenningen er påslått, 31 er det samme som gods altså minus, 50 er startmotorens styrestrøm og TD må være til en forbruker som kun skal ha strøm når motoren kjinnes som for eksempel kaldstartdysa. Det bør være et rele med stikkene 85, 30, 86 og 87 som går til pumpa og som er grønn/fiolett etter hva jeg vet. Jeg tror du er litt på villspor. Få tak i Haynes verkstedhåndbok.
- Detaljer
- Kategori: Spør mekanikeren
Hei,
Har noen feil på min styreenhet.
Feilene er at cruisecontrol, speedometer og tankmåler faller og delvis er falt ut. Er det en programsak eller må hele greia kjøpes ny? Er det en hardware som må kjøpes eller programvaren? Vil dette kunne tas samtidig med en eventuell tuning i samme slengen når man (sannsynligvis) skal legge ut masse penger? Vil et tuningverksted kunne gjøre samme jobben som Volkswagen verkstedet? mvh
Svar:
Du sier ingenting om hvor gammel bilen din er men jeg går ut ifra at det er en eldre modell og i så fall ville jeg begynt med å sjekke stikkene i bakkant av instrumentet for dårlig kontakt, sjekke sikring for instrument og sjekke jordingspunktene. Er det en nyere modell så kan en bitteliten feil eller dårlig kontakt i selve elektronikken lage mye problemer i alle disse tingene du nevner og du bør kunne lese av en feilkode med et diagnoseapparat. Har de dette der du vil tune bilen så er det nok greit å finne ut av feilen men å fikse det kan bli verre. Skal du skifte ut instrumentet så må det nok programmeringer til og da bør du nok gå til VW.
- Detaljer
- Kategori: Spør mekanikeren
Jeg tror bilen mangler girolje, hvilken olje må jeg kjøpe, kan jeg fylle på selv, og eventuelt hvordan? Noen ganger, eller ofte, kommer det en pipelyd når jeg kjører, er det g
Svar:
Du finner en stor skrue omtrent midt på girkassen som skal skrues ut og da skal giroljen ligge i underkant av dette hullet. SAE 80w-90 girolje skal kunne brukes i denne girkassen. Pipelyden kan komme ifra girkassen men den kan like gjerne komme ifra bremser og liknende. Sjekk om det er olje på bilen og etterfyll om nødvendig om du skal på lange turer. Jeg vet ikke om svaret kommer i tide til denne turen din så da har du nok allerede prøvd.
- Detaljer
- Kategori: Spør mekanikeren
hei. har en volvo 460 gl 93 mod 2.0i ,Tomgangen ligger på 1500-2000 omdr,minner meg om falskluft,har vært over slanger og koblinger med startgass uten hell. har fått en liten frieksos,kan dette være årsaken? Lambda ? er ellers ikke noe fjusking eller tull. HJÆÆLP !!km st 235000
Svar: kommentar under
- Detaljer
- Kategori: Spør mekanikeren
har en opel vectra 1.8 1997 modell km sand 160678 når den står på tomgang går turtale opp til 1500 - 2000. når jeg kjører så fusken den litt får ikke full motor efekt. har hvore på verkste med den og fått diagnose, kom opp at det va turtall senorn som va defekt. fikk byttet den,samme feil va kan det være?
Svar: kommentar under
Klikk her for å spør bilmekanikeren
- Detaljer
- Kategori: Spør mekanikeren
hei jeg har en 97 mod rover 418.
jeg skulle dra for å fylle bensin på bilen kl 0030 i går natt. jeg visste den var nesten helt tom..det var kanskje 10 minus i trheim da og det var is på innsiden på ruta..derfor så tok jeg sjansen å la bilen gå litt slik at kupeen ble varm og isfri men seff så gikk bila helt tom for bensin. bruttern kjørte og hentet 5 liter bensin til meg men jeg sovnet på sofan og fylte ikke på før sent dagen etterpå rundt 18. jeg fikk seff ikke til å starte.. jeg fikk lånt meg bil og kjøpte 10 liter bensin til og 2 flasker med kondensfjerner.. nå har jeg gått ut hver time nesten for å få start på bilen men det går ikke ): blir bare tikke lyder? er det kommet kondens i tanken osv eller er det luft i slangen? hvor lang tid tar det før jeg evt får starte igjen? vil det evt bli bedre om jeg prøver å fylle opp tanken helt? det er 5 minus i trheim nå og det skal bli mildere etterhvert..har det noe betydning for evt kondens?
Svar: kommentar under
Klikk her for å spør bilmekanikeren
- Detaljer
- Kategori: Spør mekanikeren
heisan,jeg har kommet over den mest strøkne audi a6 2000 mod avant quattro turbo du kan tenke deg.den er kjørt 104000 men ser utrolig nok helt ubrukt ut.den selges av en bekjent,som vil ha 240.000 ..det er mye penger for en på 22 år,med kjerring uten jobb,huslån på 2 mill og en liten baby..jeg er audi frelst og SKAL ha audi,men har hørt så utrolig mye stygt om akkurat denne modellen med automatkasse,folk som har kjøpt samme type,og senere nettop får problemer med automatkassen og får reparasjons regning på 90.000 osv og at jeg bør holde meg unna om jeg ikke finner samme modell med manuell kasse..sant eller usant? tips? råd?
Svar: kommentar under
Klikk her for å spør bilmekanikeren
Klikk her for å spør bilmekanikeren