Min w203 Mercedes C180 2002-modell har akkurat nådd 132000 km, og har hatt turtallsjaging og klaprelyd fra motor på kaldstart siden den ble kjøpt i vår. Når motor er varm eller relativt varm er det ingen problemer. Klaprelyden forsvinner etter 1-2 sekunder mens turtallet er variabelt fra 700 o/min til 1200 o/min i opptil 8 sekunder før den stabiliserer seg på rundt 900 o/min. Hva er årsaken til dette? Jeg har bare et par uker igjen av bruktbilgarantien på seks måneder.

Svar:
Hei. Jeg tror ikke det er noe feil, men kansje oljeskift til en god olje hadde hjulpet noe.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Er det mulig å få en oversikt over hvilken lysfunksjon som går til hver av pinnene i kontakten?

Svar:
Da går du til denne siden 

http://www.bilinform.no/elektrisk-koblingskjema.html

Klikk her for å spør bilmekanikeren
 

Hei

Har en Seat Cordoba 1.4 99mod.Har hatt problemer med bremsene. Nå har jeg skiftet alle bremseklser/band. Får ikke opp trykket på pedalen.Kjøpte ny hovedsylinder, har luftet hele bremsesystemet. Får opp trykket før jeg starter motoren, men når jeg starter den forsvinner remsetrykket.Det er vakum i luftslangen fra motoren, tilbakeslagsventilen virker. Ingen lekk i slangen. kan det være forsterkeren som er røket??


Svar:
Mest sansynlig så er bremsekraftforsterkeren gåen, men sjekk vakuumslange mellom bremseforsterkeren og innsuget på motoren

Klikk her for å spør bilmekanikeren 

Viften sluttet å virke på ettermiddagen og da jeg startet bilen senere virket den igjen, så prøvde jeg å velge trinnene. Etterpå virket det ikke. Nå er det regnvær og det dugger på vinduene. I varme grader er det veldig varmt inne. Jeg har air condition på bilen men...

Svar:
For å sjekke om det er selve viftemotoren som er defekt eller om det er bryteren så er det en god ide å sjekke om det er strøm til selve motoren. På de fleste biler så sitter det 2 ledninger inn på vifta og om du setter en standard prøvelampe på dette stikket når bryteren står på så skal denne lyse. Lyser den så er viftemotor defekt, lyser den ikke så ligger feilen i bryter eller formotstand eller ledninger/sikringer. På en gammel bil så er sikringen mange ganger så svidd at det ikke blir god nok kontakt og stikk kan være svidd slik at strømmen ikke kommer igjennom.

Klikk her for å spør bilmekanikeren 

 

Hei!

Trenger visst nok et spesialverktøy for å få ut bensinpumpen på min Skoda Pickup -96 mod. Finnes skisse eller beskrivelse av dette noe sted?


Svar:
Prøv å få tak i Haynes verkstedhåndbok til din biltype på for eksempel
www.bokkilden.no der de har bøker til mange
andre bilmerker eller ta en tur til biltema som også har et stort utvalg av disse bøkene. Er du nevenyttig og på godfot med et Skodaverksted så kan du sikkert låne dette verktøyet. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du må ha et spesialverktøy til dette.

Klikk her for å spør bilmekanikeren 

Hei skal skifte bremseklosser på samboerens A6 Avant 99 modell. Hvet du om : 1. trengs noe spesialverktøy 2. stemplene foran dyttes eller skrues inn ? 3. stemplene foran dyttes eller skrues inn ? 4. Finnes det verksteds håndbok å få kjøpt

Svar: kommentar under

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Har en Mazda 3232 -90 modell gått 225' km.

Får ikke noen varme i bilen. Temepartur måleren i bilen ligger på bunn ved vanlig kjøring. Ved kø-kjøring stiger den faretruende, men fortsatt ingen varme i bilen. Viften går for fullt. Ikke noe gærnt med hårsveisen :-) Ved normal kjøring igjen, detter temparaturmåler til bunns igjen. Noen som har noen forslag ?

Svar: kommentar under

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Hei. Jeg har en wolksvagen passat court 1996 model som jeg trolig må skifte termostat på. Jeg er usikker på hvor termostaten sitter og skulle veldig gjerne visst dette før jeg begynner å skru. Sitter den i forkant av motorblokka der den tykkeste vannslangen til radiatoren sitter? Problemet med bilen er at det ikke blir varm i kupeen når jeg kjører i kaldt vær. Når jeg stopper, så kommer varmen. temparaturmåleren faller til null mens jeg kjører. Kan du forsøke å beskrive dette så enkelt som mulig for meg?

Svar: kommentar under

Klikk her for å spør bilmekanikeren

hei, jeg har et lite problem med min 1997 modell 2,5L v6 opel omega som har en km. stand på 168 000. jeg får ikke kupeen varm og det blåser bare kald luft ut av varmeapperatet, men den varmet godt da det ikke var så kaldt ute!? jeg lurer på om termostaten ikke funker som den skal fordi motoren har en fin og stabil temperatur på 92-94*c.

Svar: kommentar under

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Hei jeg har en 91 mod Audi 100 2.3e type c4. Den mistet bokstavelig talt gnisten.Jeg kjørte en tur igår. og når den gikk på tomgang så døde den bare ut. Etter ca 15 min så startet den igjen. Startet den igjen idag og lot den gå på tomgang men da stoppet den igjen, og nå starter den ikke.Ingen gnist. Har prøvd og skifte coil og tennings modul, ingen forskjell. Er det noen som har noen ideer?

Svar: kommentar under

Klikk her for å spør bilmekanikeren

 

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.