Jeg har en Nissan X-trial 2001 diesel. Kjøpte den brukt, og da nøkket den litt under jevn kjøring og litt mer under gasspådrag/belastning. Pga. andre problemer ble dieseldysene byttet. Etter det ble nøkkingen værre. Kjennes absolutt best mellom 1700 til 2000 omdr. Men hvis jeg gir mye gasspådrag/aksellerer kraftig kjenner jeg det ikke. Under jevn kjøring på 1700-1800 omdr. kjennes det veldig godt, men trykker jeg inn clutch forsvinner det helt. Hva kan det være?
Svar:
Det har vært noe "barnesykdommer" på de første x-trailene.Registerproblemer,motorsensorer,dieselpumper og dyser,soltak som "lever sitt eget liv" du bør nok kjøre til et Nissan verksted å få de til å koble til diagnosemaskina.Utelukk eventuelle "sensorfeil" før man starter feilsøk på det mekaniske.
Kommentarer
X-trailer. Jeg har hatt to biler av denne typen men kjenner meg ikke igjen i noen av tilfellene.Den første var en 2006mod taxi kjørt,denne hadde jeg til høsten 2014. Den var gått 261000 da jeg byttet den inn,hadde aldri feil på den gikk som ei klokke.
Har nå en 2012 mod også Taxi kjørt som pr.dd gått 195000.
Det eneste probleme med denne bilen er girkassen(autom at),men her stiller merkeverkst opp og vil løse saken.Må få en ekspert opp fra Oslo for å se på saken.
Fått diagnose. Må bytte ventiler på dieselpumpe.
Kjentfei ifølge Nissan verksteet.
Repsett hyllevarehos dem. Delekost ca. 1700,- + mva.
Likte bedre de gamle dieselmotorene.
Hadde lite strul med dem.
Fått feildiagnose. Må byte et ventilsett på dieselpumpe.
Kr. 1700,- pluss mva ca. plus job. Kjennt feil I følge verksted. Jeg likte bedre de gamle dieselbilene. De gikk langt ogdet var lite strul.
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.