Hei!
Jeg har hatt min Toyota yaris på 4år/60000 km service.
Jeg fikk oppgitt en pris på arbeid og en pris på deler og hva dette ble s
Det viser seg at følgende, som er anbefalt i garanti og vedlikeholdsheftet, ikke er byttet:
Girolje , " " 4 ".
Luftfilter , " " 4 ".
Pollenfilter, " " 2 ".
Plugger " " 4 ".
Disse ting er bare kontrollert.
Det eneste som er byttet er motorolje og filter.
Jeg mener at de burde ha opplyst meg dersom de bytter etter skjønn og det blir tillegg for dette.
Mekanikeren har ikke stemplet for servicen i serviceheftet. Jeg er skeptisk til å la han gjøre det, så lenge ikke bilprodusentens anbefaling for bytte av disse ting er fulgt. Jeg har fått skjema for hva som er gjennomgått, s
Svar:
Er dette et merkeverksted? I så fall kan det hende at de har sett at disse t
Kommentarer
Kan godt hende at verkstedet har misforstått av 60000 service og oljeservice.
Når folk kommer til oss og skal ha service så spør vi alltid om det er km stand service eller bare det kunden vil ha sett over. Man skal skrive alt man gjør og si ifra om det man ikke har gjort.
Men hvis du ba om en 60000 km service skal ALLE verksteder, merke eller uavhening merke verksted ha blader om hva man SKAL gjøre på servicen, og da skal man følge det, så sant ikke kunden har bedt om noe annet eller om for eksempel luftfilteret akkuratt er byttet, men da får kunden vite det og det blir ikke tatt med i prisen, serviceheftet skal stemples og signeres uansett hvis man har fulgt serviceskjemaet . Kan også signeres med bare oljeskift , men da må det skrives:-)
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.