Qashqai+2 i korte trekk:
- Lengden økt med 21,1 cm til 4,53 m
- Akselavstanden økt med 13,5 cm til 2,77 m
- Høyden økt med 3,8 cm til 1,64 m
- Bredden er uendret med sine 1,78 m
- Nedfellbare seter på tredje rad
- Bagasjeromskapasitet på 550 liter (med 3-seterad nedfelt)
- To bensin- og to dieselversjoner:
- 1,6 l bensin 115 hk (salgsstart begynnelsen av 2009)
- 2,0 l bensin 140 Hk (salgsstart 22. oktober 2008)
- 1,5 l dCi 103 Hk (salgsstart begynnelsen av 2009)
- 2,0 l dCi 150 Hk (salgsstart 22. oktober 2008)
- Firehjulsdrift tilgjengelig på 2,0 l motorene
Salgssuksessen Qashqai fortsetter med Qashqai+2
Siden salgsstarten i begynnelsen av 2007 er det solgt mer enn 250.000 Qashqai i Europa, et imponerende tall for en ny bil som konkurrerer mot de tradisjonelle etablerte modellene. Både Qashqai og Qashqai+2 er designet i London ved Nissan Design Europe og kombinerer et robust uttrykk med en mykere atletisk stil, som til sammen gir bilen dens tiltrekningskraft. Qashqai+2 er klart fra samme familie, med de samme dynamiske designlinjene og det samme kraftfulle uttrykket.

Mens noen versjoner av Qashqai er utstyr med Nissan ALL MODE 4x4 system er ikke firehjulsdrift en forutsetning for å eie denne bilen: I Europa er det en generell splitt på 30/70 til fordel for tohjulsdrift. Qashqai ble aldri konstruert for å være en off-road-bil, men bruker firehjulsdrift for å gi bedre kjøreegenskaper når det glatt på veien. Det samme vil gjelde for Qashqai+2.
Konkurransedyktige priser
Qashqai+2 vil ha en veil startpris eksklusive frakt og leveringsomkostninger på 317.000 for en 2,0 l bensin. 2,0 l bensin med 4x4 og CVT starter på 370.000. Prisene på dieselmotorene starter på 339.000 for en 2,0 l dCi, mens den samme motoren med 4x4 og automat koster 430.000.
Prisene på de mindre motorene, 1,6 l bensin og 1,5 l dCi vil være klare ved lansering i februar 2009.
Qashqai+2 har salgsstart i Norge 22.oktober 2008.