
Nylig ble modellen kåret til Årets Autofil-bil 2011, med god margin foran Ferrari FF og Ford Focus på henholdsvis andre- og tredjeplass, av magasinets lesere og journalister. Det er første gang bilmagasinet overrekker trofeet til en engelsk bil.
- Dette er en pris som henger høyt for oss, særlig siden Autofil er et blad av og for de med lidenskap og kunnskap om bil, sier Rune Pedersen, salgsdirektør i Land Rover Norge.
Internasjonal
oppmerksomhet
Senest i januar i år mottok Evoque utmerkelsen The
North American Truck of the Year under det prestisjefulle North American
International Auto Show i Detroit, etter å ha blitt vurdert av 50 amerikanske
journalister. Det er Land Rovers første NATOTY-utmerkelse, og den siste
internasjonale utmerkelsen Range Rover Evoque har mottatt siden lanseringen i
september.
- Innovasjon, håndtering, ytelse, sikkerhet, kjøreglede, samt hvor mye man får for pengene, er kategoriene Evoque ble vurdert innenfor. Ekstra stolte er vi over å ha vunnet over sterke konkurrenter som BMW X3 og X1 og Audi Q5 og Q3, forteller Pedersen.
Andre internasjonale priser som har drysset over den populære bilen, er blant andre Autoweeks Best of the Best, Bloomberg News Crossover Car of the Year og Road & Travels International Truck of the Year. I England har Evoque blitt kåret til Årets bil av flere medier, som Auto Express, The Sun og Top Gear.
2000-tallets sveitsiske
lommekniv
- Det visuelle er betydelig vektlagt, med Victoria Beckham
som designkonsulent. Som en praktisk familiebil, uten å være en folke-SUV, gikk
bilen rett inn i det populære segmentet for små og mellomstor SUV/Crossover.
Dette er konseptbilen som kom på veien, samtidig som det er den billigste Range
Roveren noen sinne, sier Pedersen.
- Fjoråret ble et travelt og trivelig år for våre forhandlere. Som Top Gear skriver, er Evoque "2000-tallets sveitsiske lommekniv". Det er den minste Range Roveren hittil, men den har samtidig mer enn nok av Land Rover-gener i seg, fortsetter salgsdirektøren.
- En av de vakreste bilene der
ute
Range Rover-entusiast og programleder for Top Gear, Jeremy
Clarkson, begrunner den gjeve Top Gear-prisen Car of the Year 2011 med at Evoque
er blant de vakreste bilene der ute, og likevel har den samme terrengfunksjonen
som sin storebror, og er i stand til å rive et tre opp med røttene.
- Etter en kort tur vil du hate den, men etter en mil begynner du å lure på om du skal bytte bil. Den oppfører seg pent, styringen er god og bremsene effektive. Kjørekomforten er makeløs. Den er behagelig og mykere enn en standard Range Rover, skriver han i anmeldelsen.
Range Rover Evoque har allerede vunnet over 50 priser på verdensplan.