Peugeot 308 CC - for alle årstider

Peugeot 308 CC - for alle årstiderPeugeot 308 er lansert i kombi og SW-utgave. Nå står coupé-cabriolet versjonen Peugeot 308 CC på trappene. Coupé-cabrioleter har vært et av Peugeots varemerker helt fra lanseringen av de klassiske modellene på 30-tallet.


Det har bestandig vært en kongstanke for fabrikken å kunne tilby kundene en fullverdig coupé og cabriolet i samme bil, og det er det foldbare ståltaket som har plassert forgjengerne på toppen av salgsstatistikkene verden over.

Ved utgangen av mai hadde Peugeot produsert 632 000 coupé-cabrioleter, og modellene 206 CC, 307 CC og 207 CC har gjort denne biltypen til allemannseie. Med ståltak blir disse bilene velfungerende helårsbiler, og ikke bare gledesspredere i de varme vår- og sommermånedene. For de fleste 307 CC kundene har dette vært bil nummer en i husholdningen.

Peugeot 308 CC - for alle årstider

Bilene i den nye Peugeot 308 serien bygger på det beste fra sine forgjengere, samtidig som de får en moderne, frisk og sterk personlighet. Dette gjelder i høyeste grad også 308 CC, som klarer kunststykket å uttrykke eleganse og aggressivitet på samme tid. Den karakteristiske Peugeot-fronten og de spektakulære LED-baklyktene, gir bilen en tydelig signatur.

I kupeen videreføres mye av interiøret som er kjent fra 308 kombi og SW, men det er også lagt til en del elementer som løfter bilen inn i toppskiktet i Coupé-cabrioletklassen. Hodestøttene i forsetene kan utstyres med integrerte luftdyser, som gir en behagelig varme over nakke og skuldre. Baksetene er gitt den samme formen som forsetene, og dette gir mye plass til cabriolet å være.

Sportsratt i skinn og bruk av aluminiumsdetaljer bekrefter de dynamiske egenskapene i bilen. Det samme gjør utvalget av inntrekk - stoff, skinn eller heltrukket skinninteriør, sistnevnte et sjeldent syn i dette segmentet.

Peugeot 308 CC - for alle årstider

Taket på 308 CC åpnes eller lukkes helautomatisk på 20 sekunder, og prosessen kan følges på en skjerm i kupeen. 308 CC drar nytte av den økte sporvidden og bredden i forhold til 307 CC, som sammen med de nye setene gir god plass for fører og tre passasjerer. Det er lagt mye arbeid i lydisolering av kupeen, både i coupé- og cabrioletversjon.

Til Peugeot 308 CC kan du velge mellom to dynamiske og fleksible motorer. Bensinalternativet er 1,6 l THP 16V 150 hk med 6-trinns manuell girkasse. Dieselmotoren er 2,0 l HDi DPF 16V 140 hk med 6-trinns manuell girkasse. Sistnevnte tilfredsstiller EURO 5 kravene, og er utstyrt med partikkelfilter. Foretrekker du automatgir, er også dette tilgjengelig for begge motorversjonene. Uansett hvilken motor du velger vil det stive karosseriet, lave tyngdepunktet og de spesialkonstruerte demperne sørge for kjøreglede og trygghet ved alle kjøreforhold.

Peugeot 308 CC er sikker, og har blant annet ESP som standardutstyr. For første gang i dette segmentet er en bil utstyrt med sidekollisjonsgardiner. Dersom bilen skulle være i fare for å rulle rundt, vil det i løpet av millisekunder skyte opp veltebøyler bak setene, som danner et beskyttelseskammer rundt passasjerene.

Peugeot 308 CC lanseres i Norge våren 2009. Prisene er klare nærmere lansering.

Kilde: Peugeot

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.