Peugeot 207 CC: Ny, fransk coupé-cabriolet

Peugeot 207 CC: Ny, fransk coupé-cabrioletMed nye Peugeot 207 CC viderefører den franske bilprodusenten stolte coupé-cabriolet tradisjoner. Samtidig gir man småbilen Peugeot 207 nok en streng å spille på. Peugeot 207 CC lanseres i Norge i midten av mars 2007.

                                                                 Mer...  

Peugeot 207 CC erstatter den populære 206 CC, som var den første kabrioleten som tilbød sammenfoldbart ståltak til en overkommelig pris. Dette har blant annet resultert i at 206 CC er blitt verdens mest solgte coupé-cabriolet med mer enn 360.000 produserte enheter siden lanseringen i 2000, og var Norges mest solgte kabriolet i 2002 og 2003. Det er med andre ord stolte kabriolettradisjoner den fireseters 207 CC skal videreføre.

Peugeot 207 CC: Ny, fransk coupé-cabriolet207s språk
Det er Peugeot Style Centre som har designet bilen. Med et stilfullt design og elegant fransk stil formidler 207 CC Peugeots verdier og katteaktige merkeidentitet på en ypperlig måte.  Samtidig deler bilen karakteristikkene til 207 kombi, som gjør 207 CC til en sikker og komfortabel bil med massevis av kjøreglede. Peugeot 207 kan som kjent fås med flere ulike fronter. Peugeot 207 CC kommer kun med front av den sportslige typen, med en markant fremre del av panseret, tåkelys i krominnfatning, større luftinntak og forkrommet grill.

Motorer
Peugeot 207 CC vil være tilgjengelig med tre ulike motorer.

1,6 bensin 120 hk (160 Nm) med 5-trinns manuell girkasse (0,65 l/mil - 155 g/km)
1,6 bensin 120 hk (160 Nm) med 4-trinns automatisk girkasse (0,72 l/mil - 173 g/km)
1,6 bensin turbo 150 hk (240 Nm) med 5-trinns manuell girkasse (0,72 l/mil - 171 g/km)
1,6 HDi 109 hk (240 Nm) med partikkelfilter og 5-trinns manuell girkasse (0,52 l/mil - 136 g/km)

De to bensinmotorene er nyutviklede og stammer fra motorsamarbeidet mellom Peugeot og BMW. Felles for begge motorene er at de drar nytte av variabel åpningstid og -løft av innsug og eksosventiler, som bidrar til høyt dreiemoment allerede ved lave turtall og tilhørende lavt forbruk. For eksempel har 1,6 120 hk bensinmotoren et maks dreiemoment på 160 Nm, men 140 Nm nås allerede ved 2000 omdreininger. Høytrykksturbomotoren på 150 hk, som man også finner i 207 GT, når maks dreiemoment allerede ved 1400 omdreininger.

Peugeot 207 CC: Ny, fransk coupé-cabrioletTopp kjøreegenskaper
Det stive karosseriet tillater fjæringen på 207 CC å operere på best mulig måte. Dette kombinert med en bred sporvidde fra 1,467 til 1,470 m (avhengig av felgstørrelse) gir bilen et svært godt veigrep og gjør den så stabil som mulig. Biler utstyrt med 1,6 turbo 150 hk motoren har et spesialtilpasset understell.

Topp sikkerhetsnivå
Både passiv og aktiv sikkerhet på 207 CC er av høyeste kvalitet. Flere forsterkninger er på plass for å kompensere for mangelen på en permanent takstruktur. På plass er blant annet et dobbelt støtabsorberingssystem som distribuerer kraften mellom den øvre- og nedre strukturen dersom uhellet skulle være ute. Et "roll-over protection system", som består av aktivering av veltebøyler og en forsterket struktur i stolpene til frontruten, er også blant sikkerhetsutstyret. Det samme er trepunkts setebelter med aktive beltestrammere, fem kollisjonsputer, Isofix barnesetefester, ESP med antispinn og ABS-bremser med bremsekraftfordeler.

Taket
En nyhet i forhold til 206 CC er at taket i 207 CC er helautomatisk. Det finnes med andre ord ikke hendler som må løsnes manuelt. Et 25 sekunders tastetrykk er alt som skal til for å legge ned taket. Taket produseres av Peugeot på bilmerkets fabrikk i Spania, hvor resten av bilen også produseres. På 206 CC var det karosserifabrikken Heuliez som leverte takløsningen.

Priser
1,6 bensin 120 hk med 5-trinns manuell girkasse - kr. 263.900,-
1,6 bensin 120 hk med 4-trinns Porsche Tiptronic automatgirkasse - kr. 287.900,-
1,6 HDi 109 hk med partikkelfilter og 5-trinns manuell girkasse - kr. 279.900,-
1,6 turbo bensin 150 hk med 5-trinns manuell girkasse - kr. 320.900,- 

Kilde:Peugeot Norge

[ Tips en venn om denne saken ]       [ Abonner på vårt nyhetsbrev ]

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.