Opel Coupé OPC X-Treme

Opel Coupé OPC X-TremeMotoren yter 326kW/440 hk med maks. dreiemoment på 530 NM, og sørger for at den fantastiske studien får en toppfart på over 300 km/t. Blant de iøynefallende detaljene på Astra Coupé OPC X-Treme er vinge dørene, som støttet av gassfylte fjærer, svinger elegant opp.

Astra Coupé OPC X-Treme "Morsomste bil" i GenèveAstra Coupé OPC X-Treme ble kåret til "Morsomste bil" på den 71.bilutstillingen i Genève. Prisen, som ble presentert av det amerikanske bilmagasinet AutoWeek, ble overrakt Opels direktør fordesign, Hans Seer, av AutoWeeks redaktør Dutch Mandel. 

AutoWeek omtaler Opels studie som en bil skapt for å "fange interessen til lidenskapelige bilentusiaster". Den kjøre klare to seteren er basert på racing versjonen Astra Coupè V8, som med suksess har konkurrert i det tyske touring mesterskapet (DTM). Med en V8-motor på 4,0 liter, bakhjulsdrift og sekstrinns, sekvensiellgirkasse har ingeniørene ved Opel Performance Center (OPC) overført racing teknologien fra DTM-bilen til studien. 

Motoren yter 326kW/440 hk med maks. dreiemoment på 530 NM, og sørger for at den fantastiske studien får en toppfart på over 300 km/t. Blant de iøynefallende detaljene på Astra Coupé OPC X-Treme er vinge dørene, som støttet av gassfylte fjærer, svinger elegant opp. Studien har spesielt utviklede 20 tommers dekk, 265/60 ZR foran og 305/25 R 20 bak. Konseptet viser at denne typen biler passer også på vanlige veier, og den er et eksempel på gode synergieffekter mellom motorsport og serieproduksjon. "AutoWeeks Editors' Choice Awards" har gitt anerkjennelse til fremragende bilkonsepter på de store bilmessene rundt om i verden i mer enn et tiår. Publikasjonen, som har sin base i Detroit og et opplag på 340 000 eksemplarer, er et av Amerikas ledende bilblader.

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.