
Beetle har beholdt den gjenkjennelige kjente
og legendariske silhuetten fra den første modellen som gjorde Beetle cabriolet
til det ikonet den er. Taket med Soft-top løsningen er beholdt fra første
modellen som kom allerede i 1949, men selvfølgelig er dagens krav til komfort og
kvalitet ivaretatt sier direktør Ulf Tore Hekneby.
- Når taket er foldet ned ser vi helt klart paraleller til orginalen.
Sikkerheten er ivaretatt på samme måte som vi kjenner fra Golf Cabriolet, hvor
en todelt skjult veltebøyle automatisk kommer frem og beskytter fører og
passasjerer i kritiske situasjoner, som for eksempel "rollover". Sikkerheten er
også ivaretatt med 2 kollisjonsputer foran, sammen med hode- og
sidekollisjonsputer foran. Den unike posisjonen til et ikon, men i moderne
innpakning.
Beetle Cabriolet kommer i tre motorversjoner, de samme motorene som på
Beetle. Det vil si en innstegsversjon med 1,2 l 105 hk TSI bensinmotor, og
deretter en 1,4 l 160 hk TSI bensinmotor i sportutgave og helt på toppen en 2,0
l TSI bensinmotor med 200 hk også den i sportutgaven.

- Salget starter i Norge i begynnelsen av 2013, og de første bilene
forventes til Norge etter påske. Prisene er ikke klare, men vi er trygge på at
de blir konkurransedyktige sier direktør Hekneby
avslutningsvis.