Den nye Fiat Bravo

Den nye Fiat BravoDen nye Fiat Bravo balanserer vakkert design med innovative løsninger og er en ny milepæl i prosessen med å fornye merkets modeller. Derfor får Fiat Bravo som første modell æren med å presentere en helt ny logo. Den nye logoen markerer den store fremgangen og endringene som Fiat gjennomgår for tiden.



Nye Fiat Bravo er blitt utviklet med tanke på og levere italiensk design på sitt beste, koplet med enestående kvalitet, sikkerhet og ikke minst sporty kjøreegenskaper som alle forventer i en italiensk bil. Salgsstart i Norge er planlagt juni 2007.

Den nye Fiat BravoItaliensk design på sitt aller beste
Den nye Bravo signalerer Fiats nye strategi og fremtidige linje med å produsere kvalitetsbiler som utstråler moderne italiensk design. Den er en elegant og sportslig mellomstor familiebil. Fronten er lang og slank i designet, proporsjonene er kileformede og frontpartiet gir assosiasjoner til suksess-modellen Fiat Grande Punto.

Innvendig er det lagt vekt på detaljer og materialer av høy kvalitet. Samtidig vil man også sette pris på alle de små detaljene som er bygget inn i bilen. Den er ekstremt romslig og 5 dører gir enkel inn- og utstigning for alle passasjerer.

Kjernen i denne bilen er bygget opp med vekt på innovasjon, pålitelighet og kvalitet. Fiat Bravo er en bil med virkelig "innhold" takket være en imponerende rekke tekniske detaljer og kvalitetsstandarder du finner i dyrere biler der sikkerhet, komfort og kjøreglede teller.

Utviklet på rekordtid
"Et godt produkt er alltid et veldesignet produkt". Dette var retningslinjen som overbeviste Fiat Bravo teamet til å ta i bruk de beste design prosessene i utviklingen av denne bilmodellen. Utviklingen ble gjennomført i løpet av 18 måneder fra endelig produkt spesifikasjon til lansering, ved hjelp av blant annet virtuell teknologi. Dette er rekord innenfor bilindustrien og en klar konkurransefordel, siden det å utvikle en bilmodell raskt gir større mulighet for å respondere til markedets behov. Prosjektets 3 målsetninger har vært å levere: Utmerket sikkerhet, høy kjøreglede og kvalitet i toppklassen.

Komfort og kjøreegenskaper i toppklassen
I utviklingen av Fiat Bravo har ingeniørene prioritert sporty kjøreegenskaper og resultatet er høy styrestabilitet og styrerespons. Fjæringssystemet er av McPherson typen og har uavhengig hjuloppheng foran og et semi-uavhengig hjuloppheng bak, med en vridbar torsjonaksel for å gi økt avstiving og fleksibilitet.

Resultatet er mindre vibrasjoner og lavere støynivå som gir bedre støtdemping ved kjøring på dårlig vei, høy komfort og økt kjøreglede. Størrelsen bidrar til også økt komfort og plasserer Fiat Bravo i toppen av C-segmentet.

Den nye Fiat BravoFamiliebil med stil
Nye Fiat Bravo kombinerer et kompakt ytre med ekstraordinær plass innvendig, tilpasset moderne familier: Den er 434 cm lang, 179 cm bred, 149 cm høy og har en akselavstand på 2.6 meter. Fiat Bravo har også et bagasjerom som setter ny standard i klassen - hele 400 liter i normal konfigurasjon og 1175 liter med baksetene slått ned.

Plassen innvendig er som nevnt ekstraordinær og den eneste i sitt segment med komfortabel plass til personer som er 184 cm i baksetet, samtidig som personene i forsetet er 183 cm (90 persentil).

Topp moderne bensin- og dieselmotorer
Nye Fiat Bravo er en rask bil som er underholdende i en hver situasjon. Dette takket være et bredt utvalg av motorer som inkluderer en moderne turbodiesel 1.9 Multijet motor som yter 120 hk med et dreiemoment på 255 Nm ved 2000 omdreininger. Co2 utslippet er på lave 139 g/km. I tillegg vil den bli levert med en 90 hk 1.4 liters bensin motor og en helt ny generasjon 1.4 liters turboladet T-Jet bensinmotorer som yter enten 120 eller 150 hk (kommer senere). Alle kombinerer lavt forbruk og CO2 utslipp med prestasjoner i toppklasse.

Klasseledende sikkerhet
Et generelt høyt utstyrsnivå og sjenerøse utvendige mål bidrar til at Fiat Bravo er en av de sikreste bilene på markedet. 15.000 timer med beregninger, 60 kollisjonstester, 150 simuleringer med HyGe slede og flere hundre tester på ulike komponenter har resultert i klasseledende soliditet og sikkerhet.

I tillegg har Fiat Bravo alle moderne elektroniske systemer for å oppnå maksimal kjørekontroll. Først og fremst et sofistikert ESP system som lar føreren beholde kontrollen over bilen ved kritiske situasjoner. Skulle føreren gire ned litt for raskt på glatt underlag griper MSR systemet(Motor Schleppmoment Regelung) inn og minsker motorens moment tilstrekkelig, så ikke drivhjulene låser seg. De andre hjelpe-systemene er antispinn funksjonen ASR (Anti Slip Regulation),HBA (Hydraulic Brake Assistance) som settes i funksjon og hjelper til ved nødbremsing , ABS låsningsfrie bremser med elektronisk bremsekraftfordeling (EBD) og Hill Holder som hjelper føreren ved bakkestart. Til de aktive sikkerhetssystemene kan vi også nevne mulighet for bi-xenon frontlys og svingbare tåkelys som følger rattets bevegelser.

Høyt utstyrsnivå
Endelig utstyrspesifikasjon for Norge vil være klar ved publisering av priser. Nye Fiat Bravo vil kunne leveres med inntil 7 kollisjonsputer, delt 60/40 baksete, to-sone automatisk klimaanlegg, radio med CD og MP3 spiller kombinert med et kraftig bilstereosystem som har 8 høyttalere pluss en 260 W subwoofer med forsterker, handsfreesystem med Bluetooth Nav (Blue&MeTM), panorama soltak som dekker hele 1.24 m2 (77 % av taket), ESP, cruisecontrol, skinninteriør, regnsensor, svingbare tåkelys, lettmetallfelger, ryggesensor, CD-skifter og mye annet.

Priser
Prisene på Fiat Bravo er ikke klare, men vil bli annonsert i løpet av mars.

Salgsstart
Nye Fiat Bravo får salgsstart fra 1. april med levering i juni.

Kilde: Fiat Norge

[ Tips en venn om denne saken ]       [ Abonner på vårt nyhetsbrev ]

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.