×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Tikkelyd i MB 230E w124

Mer
14 år 1 måned dager siden #3624 av kjetilh
Har en ganske intens tikkelyd i motoren på min 230E. Blir ikke borte selv om motoren er varm! Har prøvd å bytte olje etter tips fra merkeverksted, men dette hjalp heller ikke! tenkte på å justere ventiler, men dette går vel ikke med hydrauliske løftere? TIPS???
Mer
14 år 1 måned dager siden #3632 av Raptor
Kjør en motorrensprosdyre. Spør merkeverksted hva som lønner seg eller egner seg best her av de ulike typene rens. Ofte tilsettes dette via bensinen. Sot, brent olje osv. kan gi ulike tikkelyder fra spes. ventilmekanismen.

Du sier ikke hvor mye bilen din er gått..Er den veldig sliten? kan det være at en ofte må bytte til annen oljeviskositet (tykkere olje) Ved oljer på eks syntetisk 0-30/40 så er denne meget tynn og egner seg mest til biler (eks nye)som er gått lite eller biler som er i meget god kondisjon.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 1 måned dager siden #3634 av kjetilh
Den har så vidt passert 300000km. Har bytta til tykkere olje, og det later til og ha en form for innvirkning, i ca 30 sek etter en kaldstart, for da kommer den tilbake. Men det er da tydelig at jeg er på vei i rett retning! Takk for tipset!
Mer
14 år 1 måned dager siden #3641 av svinwe
Hei.Har du bytta reg kjedet og strammer? på denne
Mer
14 år 1 måned dager siden #3645 av kjetilh
Det ser ikke ut som om det har vært gjort nei..
Mer
14 år 2 uker dager siden #3675 av Marius230merc
hell i litt 2 takts olje i bensin hver gang du fyller, det gjør jeg, da smører det det litt bedre på ventilene, dette burde hjelpe etterhvert.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.223 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.