Hyundai opp 10,5 prosent

Hyundai solgte 2.949.914 biler i løpet av årets tre første kvartal i 2011. Over 80 prosent ble solgt utenfor Korea og 4.287 ble solgt i Norge. Markedsandelen for personbiler i Norge ble 3,9 prosent, som innebærer en økning på 23,7 prosent. På verdensbasis tilsvarer salget en økning på 10,5 prosent.

Nye modeller som i40 i Europa, Accent (Verna), Grandeur (Azera) og Veloster har bidratt til salget. Hyundai forventer lavere etterspørsel i årets siste kvartal grunnet finansiell uro i Europa og noe lavere vekst i nye markeder. For å imøtekomme dette vil Hyundai fortsette fokus på kvalitet og innovativ markedsføring, det vil bl.a. si å tilby bilmodeller som er speielt tilpasset hvert enkelt marked. Parallelt foregår det en kontinuerlig utvikling av motorer med lavere utslipp og forbruk.

Kilde: Hyundai

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.