Siste nytt

Hei! Jeg gikk til innkjøp av en Rover 75, 2001mod for bare ett par måndter siden. Den har gått 150.000km, motoren har vært byttet som garantisak engang etter den var ny, og toppen har vært byttet ved ca 50.000 etter ett tørrkokingsuhell med forrige eier.

Bilen har gått helt upåklagelig til her om dagen. Jeg skulle opp en litt bratt bakke, og plutselig kveles den, som om den ikke fikk nok gass til og kjøre opp. Jeg er ferdig med øvelseskjøringen og veit att det ikke var min feil, så jeg prøvde igjen og igjen, men ikke før jeg var oppe på ganske høyt turtal ville den lystre, og den kvelte seg fort igjen. Motoren gikk nå unormalt lavt på tomgangsturtal, og når jeg ga gass røyk den veldig, samtidig som den "poffa" litt ifra eksospotta. Etter og ha kommet opp i fart på veien og kjørt ett stykke gikk den seg til igjen, men problemet har kommet tilbake de 2 gangene jeg har kjørt den siden.

På vei til jobben her om dagen merket jeg att bilen ikke ble varm inni. Jeg stoppet og sjekket, og ikke overaskende nok var den tom for kjølevæske. Motortemparaturen hadde vært helt riktig hele veien, så bilen har ikke kokt! Jeg fylte kjølevæske med engang jeg kjøpte bilen så den burde ikke blitt borte av seg selv enda! Jeg kunne heller ikke se noen tydlige lekasjer noe sted, men tar forbehold om att det var mørkt når jeg så etter! Jeg tittet oppi der man heller på olje, for og se om det var vann der. Det var ingen vanndråper på lokket, men det var en slags gulhvit guffe på "veggene" over olja. Oljenivået var forresten også perfekt. I full redsel for att toppen holder på å/har ryki, bestilte jeg berging på bilen og har ikke rørt den siden! Hva tror du? Kan det være toppen, eller kan det rett og slett være en slange som lekker ett sted jeg ikke fikk øye på, og att fuskingen bare er kondens? Å vil det uansett være farlig og kjøre den til verkstedet, eller bør jeg få den taua? Hva bør jeg gjøre?

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.