Siste nytt

Jeg har en Golf III, 92-modell med AAM-maskin (1,8 75HK) som sliter med kjøling.

Temperaturen på kjølevannet (måleren i dashbordet) begynner å stige etter en liten stund, men bruker uhyggelig lang tid på å komme opp i driftstemperatur (90). Litt etterpå kan temperaturen finne på å gå rett over 100grader, for så å falle ned mot 70-80 igjen.. Og litt etter går den opp til 100 eller rett over der igjen.. Det virker ikke som motoren koker, og det ser ikke ut til å være forbruk av kjølevæske. Og det er som sagt ikke lenge den er over 100 grader før den går nedover igjen. Men det er til tider lite eller ingen varme i kupeluften, og det kan virke som vifta til radiatoren ikke starter.. Kan dette være noe så enkelt som termostaten, eller bør jeg bytte vannpumpa? Er dette isåfall en jobb man kan gjøre selv? Det er en gammel bil, så det er begrenset hvor mye penger jeg vil legge i den på et verksted..

Vannpumpa ligger etter hva jeg kan se ikke på registerreima, men på en egen reim tilkoblet drivhjulet for dynamoen. Tenkte også på om det kan være noen tette kjølekanaler i motoren, finnes det evt noen enkle metoder for å skifte ut dette?

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.