På Eu kontroll ble det konstantert ujavn bremsevikrning bak mellom hjul på samme aksel (mer enn 40% forskjell )
Trodde dette var en enkel sak å fixe, men har kjempet i 5mmd nå...!
Først sjekket jeg såklart hjulet der bremsene var dårlige. Så at jeg behøvde å bytte bremsesylinder (den gammle lakk og det ene stemplet hadde satt seg(trommelbremser bak...))
Når ikke dette løste problemet gikk turen til Hovedsylinder og så laste- regulerings- ventilen uten stor effekt. Nå mistenker jeg at, selv etter å ha vasket trommel og bremsesko med Rødsprit, at de er så "sausa" inne med gammel bremseveske fra tidligere lekkasje at de er umulige å "vaske eller pusse" rene. Men dette burde gi utslag i Parkbrems også, men den ble godkjennt...! en glipp i kontrollen? (fikk ikke lov å være tilstede under testen (= frustrerende)) Men om kravene er lavere til parkbrems enn hove
Tar imot tips og ev. måter å teste ut bremsene for å kunne stille en mer nøyaktig diagnose...begynner å gå lei av å skru og har sluppet opp for logiske forklaringer...
Takk for bra side og gode tips!
Svar:
Når vi har inne en bil med bremsevæskelekkasje bak og bremseband har vært utsatt for bremsevæske så er det vanlig å skifte dem ut! Så er det også viktig å slipe bandene slik at de passer