Motoren fusker. Når eg kjører i det lave omdreiningsområdet , dvs til litt over 2000 omdr, fusker motoren. Særlig når eg kjører på et høyt gir og gir full gass, da høres det ut som en eller to sylindrer kobler ut. Har overhalt og fått justert forgasser på verksted. Eg har skitet drivreim, plugger kabler, rotor, fordelerlokk, bensinpumpe og bensinslanger i motorrom. To forskjellige kompresjonstester viser topp komp. har sjekket vektene i fordeler og at vakumbelg er ok. Tenning justert. Finner heller ingen slanger som lekker( vakum). Som du forstår er draget i bånn veldig dårlig. Eg må vere forsiktig med gassen til eg kommer over 2000 omdr. Er Ok kald med litt choke
Bil: Volvo 740 GL Modell: 1986 Km stand: 342000
Svar:
Jeg stoler på at feilsøkingen til verkstedet er korrekt og at disse tingene er helt i orden! Men en ting som er litt vesentlig når motorene er kjørt så mye som din er at kamakselen kan være så mye slitt at motoren ikke får fylling, her må du måle eller visuelt se på kamakselen. Ellers kan ventilstammene være så mye grodd av oljeslam at bensinen ikke kommer hurtig nok frem. Hvordan ser tennpluggene ut? Du kan jo prøve en oljerens (flush) på nærmeste bilverksted noe som mange har. Har du sjekket innsugingspakningen? Det også mulig at du har vann i bensinen, men det ble nok kontrollert på verkstedet ditt. Når motorene er kjørt så mye har det mekaniske gjort jobben sin veldig godt. Lykke til! Håper du får orden på bilen din.
Kommentarer
Legger ved annonse: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1726865
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.