Hei,
jeg trenger tips om hvordan jeg kan skaffe meg en faglig uttalelse om
hvorvidt man må kunne regne med at en 1997-modell Opel Astra 1.6 16V stasjonsvogn som har kjørt ca 120.000km kan få brente ventiler eller annen mangel som fører til null kompresjon i en av sylinderene i motoren etter 4 måneder. Det blir anbefalt at bilen ikke kjøres, ettersom det vil samle seg bensin i katalysator som kan ta fyr, med påfølgende reperasjon av katalysator. (I tillegg til en allerede svært kostbar reperasjon av ventiler og/eller topp)
Noen tips?
Mvh
Christian Gjessing
Svar:
Du kan få en uttalelse i fra et annet verksted for å være sikker på at det er dette som er feil med motoren! Dersom du kjører med en sylinder uten kompresjon så vil det gå mye uforbrendt bensin ut i eksosen og legge seg i katalysator og det er ikke heldigt! Man kan nok si seg enig at det er tidlig at det er brendte ventiler ved 120 000 men det er jo litt avhengig av hvilken stand motoren er i for øvrig!
Kommentarer
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.