Har en 2000 mod Nissan Primera Sport 2.0l med 140hk. Gått 100.000 kan jeg sette på turbo på den uten å måtte gjøre noe spesielt ellers med motoren. Og hvor mye mere effekt vil jeg få hvis jeg i tillegg shippe. Må det forsterkes bremser og understell for å få den godkjent. Jeg tenkte i såfall å sette på justerbar turbo slik at man kan justere ladetrykket, (for å unngå for mye avgifter og få godkjenning hos biltilsynet.) Er det mulig å kunne ta ut ca. 170 -200hk i den motoren uten å gjøre noe ekstra. Hva vil det koste med turbo og og en skikkelig dump ventil. Koster det noe å få godkjenning hos biltilsynet. mitt mobilnr. er 48036436 hvis du vil ringe meg. Med vennlig hilsen Hans Kristian Bergmann
Svar:
I de skriv jeg har lest så heter det at ved turbomontering på motorer der motor er kjørt over 100 000 skal motor overhales på grunn av den ekstra belastningen. Skal du i tillegg chippe så vil økningen bli ca 40 til 45 % skal vi tro de som utfører dette! Bremser, understell og drivverk må nok oppjusteres etter Nissans spesifikasjoner for at du skal få bilen godkjent. Husk nå endelig på at staten skal ha sin del av kaka i form av avgifter på grunn av effektøkningen, 30 til 60 tusenlapper alt etter hvor mye mer effekt du har fått. Turboen kan nok koste 25 til 30 tusenlapper og en dumpventil vet jeg ikke prisen på!
Kommentarer
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.