Har nå hatt en mitsubishi galant 92 mod 2.0l stående i 3mnd. før jeg satt den i fra meg gikk den som en kule men nå nekter den og starte. har kjøpt ny fordelerlokk rotor og coil og nye plugger. men den nekter og starte. har skjekket pluggen og di er full i bensin men ingen gnist når jeg legger den til rammen og vrir om. hva kan det vere da?? kan det vere hele fordeleren som er eira og må byttes?
bilen har gått 240 973 km
Svar:
Du skal ha coilledningen ca 12 millimeter fra gods når du kjinner for å se om det er skikkelig blå og kraftig gnist. Er det ikke det så ligger feilen i fordelerens turtallsføler eller i tenningsforsterkeren.
Kommentarer
Det er spenningsregula toren til kretskortet som ryker, og komponentene får for høy spenning og overopphetes.
Elektrolytten i condensatorene lekker ut og etser opp kretsene.
Dette krever erfaring for å avdekke denne type feil, en kan lett bli lurt til å tro det er fordeleren med innebygget coil og camsensor og tdc sensor.
Det er spenningsregula toren til kretskortet som ryker, og komponentene får for høy spenning og overopphetes.
Elektrolytten i condensatorene lekker ut og etser opp kretsene.
Dette krever erfaring for å avdekke denne type feil, en kan lett bli lurt til å tro det er fordeleren med innebygget coil og camsensor og tdc sensor.
- Fordeler
- Coil
- Plugger
- Rotor
- Fordeler lokk
- Coil ledning
Finn fan ikke ut ka som feile.. Ring 95049937 for tips!!! Trenger hjelp fort
Skal forske videre i morgen
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.