En del spørsmål om Vectraen min???

Hei! Jeg har noen spørsmål som jeg håper du kan hjelpe meg med! Jeg lurer jeg på et problem jeg har. Det er at når bilen er (halv)varm, er den vanskelig å starte og jeg må bruke gasspedalen for å gi den litt ekstra futt for å starte. Kaldtstart er aldri noe problem, starter på første forsøk. Hvorfor skjer dette og hvordan kan jeg løse problemet? (Verkstedet har aldri gitt meg noe forklaring/løsning) Jeg lurer på om jeg kan montere kjøre komputer på min bil? Altså lurer jeg på om det er lagt opp ledninger til dette.. Evt. hvor ligger de gjemt? Jeg har funnet en løsledning midt mellom setene under midtkonsollen med en plugg på som jeg ikke vet hva er.. Hva er den til? Jeg har også funnet noen ledninger i fronten på bilen min nær lyktene med noen små plugger som jeg heller ikke vet hva er til.. Kan du hjelpe meg?! Jeg har sett at katalysatoren under bilen min har fått noen rusthull.. Noen har sagt at dette er bare et deksel over katalysatoren og at det derfor ikke gjør noe. Andre igjen sier at dette er selve katalysator boksen og at den må skiftes.. Vel, jeg såg inn i ett av disse hullene med en lommelykt og da såg jeg et slags grovt filter der.. Kan du fortelle meg hva som er tilfelle? Jeg har brukt eksos reparasjons teip for å tette inntil videre.. Bilen var på EU kontroll i fjor og da gikk den igjennom.. mener hullene var der da også. Jeg har et problem med at dør låseknappene på innsiden av bilen rister veldig ved kjøring.. Dette er svært irriterende.. Det er klart det er en gammel bil, men jeg hadde håpet det er noe jeg kan gjøre for å få det litt bedre ihvertfall.. Har du noen tips? 


Svar:
En løsning for deg kan være at temperaturføleren på kjølevæsken din er defekt eller gir feil signal til styreenheten. Ellers så er det sikkert en god ide å rense tomgangstilleren og spjeldhuset for oljeslagg. Se også etter om det er hull i innsugingsbelgen eller om det er falsk luft i innsugingspakningen. Nye plugger og kanskje et nytt fordelerlokk kan kanskje hjelpe! Disse stikkene du spør om kan jeg desverre ikke hjelpe med! Katalysatoren har et varmedeksel som ligger rundt selve katalysatoren og inni her ligger det noe som kan minne om et filter. Lekker katalysatoren eksos så nytter det ikke å prøve å tette dette, du må skifte ut i såtilfelle! Låseknappene som lager lyd må komme fra slitasje i låsesystemet eller i plastikkforingen som låseknappene går i. Send gjerne inn flere spørsmål, jeg prøver å hjelpe så mange som mulig! Hilsen Bilinform.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#1 knut 14-03-2008 15:22
Har fått tak i en 2.0 Vectra-motor fra 1996.
Vil denne passe rett inn i en Vectra 1.6 fra 1998?
Hva må i så fall gjøres for å få dette til? Eller er dette helt umulig?
Har spurt flere, men det er forskjellige meninger ute å går.

2.0 literen har alt av ledninger og "hjerne".

Begge motorene er med innsprøytning.

På forhånd takk.

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.