Siste nytt

Bmw 5-serie, gåen toppakning?

Hei. Kjæresten min har en Bmw e34 91-mod, som vi nettop byttet motor på. Før stod det en 520 motor i. Vi kjøpte en ny motor for 5000kr, som hadde gått litt over 200tusen ca, eieren var ikke helt sikker, da den ikke hadde blitt brukt på en god stund, og ikke stod i bil. En kamerat med ganske gode kunnskaper om bmw motorer hjalp oss å bytte motor, og motoren gikk som en klokke etter bytte. Vi er noe usikre på åssen motor det er, da forrige eier av motor sa det var en 525, og kameraten vår mente det var en 325. Motoren passet hvertfall i org. motorfester. Etter litt over en uke begynte motoren å fjuske, mye grunnet defekt lambdasonde tror vi, siden det var samme problem på den gamle motoren også. Nå koker bilen noe voldsomt, tom. etter korte kjøreturer. Vi stopper bilen regelmessig og lufter den, og det kommer et voldsomt trykk opp av lufteskruen. Det er trykk der konstant, uansett hvor mye vi lufter, så derfor kjører vi med lufteskruen halvveis åpen, for å få ut trykket under kjøring. I tillegg er det vann i olja, det er et hvit/gult belegg rundt peilepinnen og under oljepåfyllingslokket.

Vi har i tillegg sjekket om det er vannpumpe og termostat som er gåent, men vannpumpa var helt fin og termostaten tok vi vekk. Vi må nødt til å kjøre med bilen, da vi verken har råd til å kjøpe ny bil, eller bytte toppakninga, som sansynligvis er gåen. Tror du det er toppakninga som er gåen? og hvor lenge tror du motoren er kjørbar, før den går til h.? og er det noe vi kan gjøre for å forlenge levetiden på motoren, uten å bytte toppaking? Mvh. Henriette. takker for svar (?)
Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.