Audi 80 2.0 E 1994
Her er et problem mange bilmekanikere ikke har klart å finne ut av. Min Audi 80 fungerer strålende bortsett fra når temperatur i været ligger på rundt 0 grader+gjerne litt fuktig vær...Da mister jeg all kraft fra motor under gasspådrag, den kveler seg. Inn med klutsj, og så går den nogenlunde greit på tomgang. Prøver jeg å kjøre på giret igjen kvelder den seg igjen, men bilen stopper aldri. Dette skjer som regel etter 2-4 min kjøring med kald bil. Så oppstår problemet, som varer i 2-5 min, må ofte få svingt av veien ettersom jeg sinker trafikken kraftig...Vips etter noen minutter, og kraftig rusing, så er bilen fin igjen. Problemet er jo at dette ikke er konstant, problemet oppstår sen høst og sen vinter, da det er mest 0 grader føre..... Fryktelig irriterende, dette har pågått i ca 2 år....Har du noen gode tips? Det som allerede er testet/skiftet: Tenningskabelsett, tennplugger, bensinfilter, coil, fordelerlokk med rotor, Møller Audi prøvde seg med luftfilter greier, noe av de samme symptomene oppstå, men klarte ikke å finne feil, lambdasonde, tror vel det var alt. Hjelp, hva kan jeg gjøre???
Svar:
Her må det måles når problemet oppstår og det er jo ikke lett ettersom det er under kjøring og når det bare varer i ca 2 minutter. Jeg ville koblet opp en bensintrykkmåler som var synlig under kjøring samt en tenningslampe. Da kunne jeg fulgt med på om bensintrykket falt eller om gnisten ble svakere under problemet. Problemet kan være vann i tanken og at dette fryser ved kaldt vær noe som fører til dårlig bensintilførsel! Kan også hende at problemet ditt ligger i tempføler, luftmengdemåler eller andre følere som har innvirkning på kaldkjøring. Jeg ville også sjekket høyspentledninger for overslag og coilen men den hadde du jo sjekket.
Kommentarer
Har samme feil på min Audi 2.0 E også.
Funnet noen løsning?
Det med tenningslampe var et godt tips
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.