535i turbo- Problem ved toppbytte

hei jeg har en bosch l jetronic system på min bil problemet er jeg har akurat skiftet topp på bilen min men fikk et problem etter på nå får den for mye bensin hva kan vere galt  
Bil: 535i turbo   Modell: 1981   Km stand:  175000


Svar:
Dette var ikke mange opplysninger om problemet ditt gitt. Men allikevell. Er du sikker på at det er for mye bensin du får. Det som kan skje ved et toppskifte under forutsetting av at alle ledninger og følere(særlig tempføleren og eller termotidsgiveren) er satt på korrekt er at innsugingspakningen kan gli ned/gå i stykker når du setter på manofolden. Det resulterer i at luftmengdemåleren ikke føler riktig luftmengde og motoren fusker. Ellers må du sjekke at alle vakuumledninger står på riktig plass. På denne type innsprøyting kan du stille bensinblandingen på luftmengdemåleren, for det kan være at noen har justert på skrua før. På bilverkstedene har vi noe som kalles 4 gassmåler og med den kan vi ved hjelp av disse gassene danne oss et bilde av hva som er galt med motoren. Prøv dette og lykke til med en skikkelig BMWmotor.

 Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#2 Magnus 25-03-2010 02:41
Feilen kan ligge i at kammen på de 3 forskjellige m30/m90 toppene for 3,5L har forskjeller. Sjekk realoem.com
Kompen din har muligens og forandra seg.
#1 Tom 05-09-2008 19:03
Har akkurat skiftet topp, ventilløftere og Kamaksling men nå lurer jeg på hvor mye åpning det skal være på ventil løfterne? Er en rekke sekser med 12 ventiler.

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.