
Målet for 2013 er at det skal selges 1400 eksemplarer av nykommeren
Prius+ er navnet som brukes på de fleste markeder, men for å signalisere antall seter tydelig har den norske importøren valgt navnet Prius+ Seven.
Som femseter, med de to bakerste setene nedfelt i gulvet, har bilen et velvoksent bagasjevolum på 535 liter. Med alle sju seter i bruk er det fortsatt 200 liters bagasjevolum, men i dette volumet er brønnen under gulvet regnet med.
Nykommeren er ikke en el-bil med tunge batterier
som gir ekstra tyngde bak, i stedet har Toyota satset på
litium-ion-batterier.
Hele pakken består av 56 celler og veier bare 34 kg - og den er plassert på et sted som er helt nøytralt når det gjelder over- eller understyring, nemlig midt i bilen under midtkonsollen.
Litium-ion-batteriene krever 50 prosent mindre volum enn nikkel-metall-hydrid-batteriene som sitter i den vanlige Prius.
Tre utstyrsnivåer
Basisnivået, Advance, inneholder mange fornuftige
detaljer, men mangler en så vesentlig detalj som varme i forsetene. De fleste
forventes å velge Executive, hvor vi blant annet finner ryggekamera,
head-up-display på frontruta samt JBL-lydanlegg.
På toppnivået, Premium, følger LED hovedlys, 17-tommers alufelger, DAB-radio og automatisk parkeringssystem med på lasset.