
Peugeot 208 er større innvendig og mindre utvendig. 208 er 7 centimeter kortere enn 207. Dette er oppnådd med mindre overheng både foran og bak. Den er også 1 centimeter lavere og 2 centimeter smalere. Samtidig er innvendig plass økt. Bakseteplassen er 5 centimeter bedre i lengden og bagasjerommet har økt med 15 liter i volum (VDA). 208 er 3,96 meter lang.
208 er også betydelig lettere enn dagens 207. 208 er slanket med
173 kilo sammenlignet med 207 og letteste versjon av 208 veier 975 kilo.
Peugeot 208 får en ny rekke med motorer og det gjennomsnittlige
utslippet av CO2 er redusert med 34 gram per kilometer. Den gjerrigste motoren blir en 1.4 HDi, utstyrt med stop &
start (e-HDi) og et CO2-utslipp på 87 gram per kilometer. Det tilsvarer et
forbruk på 0,34 liter per mil. Ingen 208 med dieselmotor vil overstige 99 gram
CO2 per kilometer.
På bensinsiden vil Peugeot 208 bli lansert med to nye
tresylindrete motorer. Det er en 1.0 VTi med 68 hestekrefter og en 1.2 VTi med
82 hestekrefter. 1.0 VTi har et CO2-utslipp på 99 gram ved blandet kjøring.
Dette tilsvarer et forbruk på 0,43 liter per mil.
Peugeot 208 vises på bilmessen i Geneve i 2012 og kommer til Norge
i mai.
Kilde: Hegnar