
MX-Flexa het forgjengeren, en konseptbil som vi møtte på årets Geneve-utstillingen. Heldigvis valgte de den mer tradisjonelle betegnelsen Mazda5 før produksjonsbilen ble avduket i Paris.

Store skyvedører med en bredde på 70cm letter innstiging til andre og tredje seterad. Adkomst til bakerste rad skjer ved et enkelt håndgrep og begge de bakre radene kan raskt foldes sammen for å danne et stort, nærmest flatt bagasjeromsgulv.
Mazda5 skal leveres med fire alternative firesylindrede motorer, to for bensin og to for diesel. Bensinmotorene på 1,8 og 2,0 liter yter henholdsvis 115 og 145hk. Dieselalternativene er 2-litere på henholdsvis 110hk / 310 Nm samt en high power-utgave på 143hk / 360Nm. 5-trinns manuell gearkasse er standard i bensinutgavene mens dieselmodellene har 6-trinns.
Kilde. Mazda Norge
[ Tips en venn om denne saken ] [ Abonner på vårt nyhetsbrev ]