Nye Lancer Sports Sedan

Nye Lancer Sports SedanUtviklingen av et av Mitsubishis mest ambisiøse bilprosjekt "Project Global" er nå vel i havn. Suksessmodellen Nye Outlander er den første bilen som er bygget på denne nyutviklede globale plattformen, og nå står den helt nye Lancer Sports Sedan for tur, med Norges lansering på 2007 Frankfurt Motor Show.

                                                                     Mer... 

Global
"Project Global" har vært en investering på flere millioner dollar for Mitsubishi, en investering på lengre sikt gjennom lansering av flere nye Mitsubishi modeller bygget på denne globale plattformen i årene fremover - bl.a. hele den nye Lancer serien samt Delica D:5 minivan / SUV crossover, for å nevne noen.

Plattformen har hatt som mål å være så fleksibel at den tilfredsstiller globale behov, lover og regler så vel som stadig skiftende markedstrender og kundekrav. Fleksibilitet på verdensbasis er kosteffektivt og skaper synergier når det gjelder design, tekniske løsninger og produksjon.

Nye Lancer Sports SedanUtvikling
Lancer Sports Sedan er utviklet på MMEs design studio i Trebur i nærheten av Frankfurt. Modellen har overraskende og uvanlige designtrekk i likhet med interessante konseptmodeller som Concept-Sportback og Concept-X som også er utviklet i Europa, og som har vært vist på bilutstillinger verden over.

Lavt tyngdepunkt, langt frontparti, bred hjulavstand og "Jet Fighter" grill minner om konseptmodellene av sports sedan og gir en ny definisjon på "sports sedan" begrepet..

I tråd med Mitsubishis inspirerende moderne japanske design, trekkes linjene og de tekniske løsningene videre til Lancers racingerfaring gjennom mer enn 35 år - fra den originale 1973 Lancer 1600 GSR som vant flere rallyløp på 70-tallet både i Afrika og Australia, til den populære 1980 Lancer EX 2000 Turbo og dagens Lancer Evolution.

Den nye Lancer familien
Lancer Sports Sedan vil bli lansert i Norge 15. november 2007(4,570 m lang x 1,760 m bred). Over tid vil en helt ny Lancer familie bli etablert med motoralternativer som spenner fra 109 HK bensin via en 143 HK bensin og ender opp med den helt nye Lancer Evolution, som for første gang innlemmes i Lancer familien. I fremtiden vil også andre motoralternativer bli tilgjengelige:

  • 109 hk DOHC MIVEC bensin
  • 140 hk Diesel (nærmere detaljer senere)
  • 143 hk DOHC MIVEC bensin
  • 2.0 l Turbo DOHC MIVEC bensin (Lancer Evolution / nærmere detaljer senere)
    (Alle data forutsetter endelig homologering.)

    Ovennevnte modellserie leveres enten med 5-trinns / 6-trinns manuelt gir, CVT, 4-trinns automat eller 6-trinns automatisert manuelt gir, avhengig av motor.

    I tillegg til Lancer Sports Sedan og Lancer Evolution vil en helt ny 5-dørs Lancer Sportback komme som et tilskudd til Lancer familien i løpet av 2008. Dette blir en kombi-kupé modell som vil passe spesielt godt for det europeiske marked.

    Stor og velutstyrt bil til gunstig pris
    Lancer Sports Sedan Inform kan fås både som manuell og automat. Den er meget velutstyrt med bl.a. ASTC, Stabilitets- og Traction Control, 7 kollisjonsputer, RISE sikkerhetskarosseri, ABS/EBD/Bremseassistanse, el.vindusheiser foran og bak, hastighetsfølsom intervallbryter for vindusviskerne foran samt klimaanlegg. Pris fra kr. 214.900,-*.

    Toppmodellen, Lancer Sports Sedan Instyle+ kan fås både med manuelt gir og med CVT girkasse. Den leveres bl.a. med 18" lettmetallfelger, Rockford Fosgate audiosystem (6CD skifter/9 høytalere) og Bluetooth handsfree-system, skinnseter, nøkkelløst starte og låse system, Mitsubishi Multikommunikasjonssystem (MMCS), navigasjonssysstem med 30GB harddisk og trykkfølsom 7" skjerm, Bi-Xenon og separate lamper for svingkjøring.
    Pris fra kr. 292.900,-*.


    Perfekt for Norge
    Dagens Galant, Carisma og Lancer eiere vil alle kunne finne seg godt til rette i Lancer Sport Sedan. Sammenlignet med disse vil nye Lancer Sports Sedan være bredere, høyere og akkurat passe lang, altså en god kombinasjon for dagens og fremtidens Mitsubishi eiere. Nye Lancer kjører altså inn i en ny, større bilklasse hvor den fremstår som like stor som både Mercedes-Benz C-klasse, Audi A4 og Volvo S40.

    Kilde: Mitsubishi pressesenter

    [ Tips en venn om denne saken ]       [ Abonner på vårt nyhetsbrev ]

  • Legg til kommentar

    Sikkerhetskode
    Vis ny kode

    Populært

    Omregistreringsavgift

    Omregistreringsavgift

    Alt om Trimming

    Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.