
I gatebilsammenheng er teknologien ny for bedriften, men resten av bilen er typisk Ferrari. Forbrenningsmotoren er merkets velkjente V12 med 6,3 liters volum. I den nye toppmodellen utvikler den 800 HK og 700 Nm. De heftige verdiene er vel å merke realisert uten hjelp av turbo eller kompressor. Ferrari holder fortsatt fast ved klassiske turtallsmotorer. Maksimalytelsen er tilgjengelig først ved 9.000 o/min. Først ved 9.250 griper elektronikken inn.
Elektromotoren utvikler 120 kW, tilsvarende 163 HK. Når de to kraftkildene "samarbeider", kan bilen nå fra 0 til 100 km/t på under 3 sekunder. Fra 0 til 200 trengs under 7 sekunder, mens 0 til 300 er unnagjort på 15 sekunder blank. Toppfarten oppgir Ferrari til "over 350 km/t", uten mer nøyaktig angivelse.
Ferrari LaFerrari som den nye modellen heter, vil bli produsert i 499 eksemplarer. Ifølge fagmedia var bilen utsolgt kort tid etter avdukingen på Genève-utstillingen - før noen visste mer om prisen enn at den ville være på minst én million euro pluss avgifter.