Bilen har tre dører i denne konseptutførelsen Samtidig er de praktiske aspekter ivaretatt Baksetene kan foldes ned for å gi en helt flat lasteflate og forsetene kan ved et tastetrykk gli helt frem så det blir lett å komme inn bak. Forsetene glir på en enkel skinne og gir dermed inntrykk av å sveve.
Bilen er middels stor i klassen (4,53 meter lang, 1,97 meter bred og 1,64 meter høy) og burde derfor ikke bli en tungvekter av de verste. Dermed blir motoren konseptbilen er utstyrt med meget interessant, særlig tatt i betraktning at det er en videreutvikling av den velkjente dieselmotoren 1,9 CDTI. Her er den utstyrt med to turboer og yter 212 hestekrefter, og 400 newtonmeter allerede fra 1.400 omdreininger i minuttet. Kombinert med en sekstrinns automatisk girkasse gir dette, ifølge Opel, en toppfart på 210 kilometer i timen og en akselerasjonstid fra 0 til 100 kilometer i timen på cirka åtte sekunder.
Kilde:Germancarfans.com
[ Tips en venn om denne saken ] [ Abonner på vårt nyhetsbrev ]
Kommentarer
Noen gode forslag ?? Den er skiftet blokk på og har vært i bruk 1,5 år etter det!
Jeg har de siste dagene fått en høy klikkelyd som kommer og går inne i kupeen. Den beste beskrivelsen jeg kan gi er at det høres ut som et ekstra høylydt "blinklys". Lyden høres godt nede ved føttene, både på fører- og passasjersiden. Merker ikke noe på bilen.
Kan det være et rele? En vifte som slår mot noe?
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.