×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Polo nekter å starte

  • håkon k
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #7407 av håkon k
Polo nekter å starte opprettet av håkon k
har en 97 mod polo 1,4 bensin 160.000km som nekter å starte.
scenarioet var at den var litt treg å starte en dag, og neste dag sluknet motoren etter å ha kjørt 500 meter. startet da ikke igjen. sjekket alle sikringer, prøvde startgass og startkabler på stedet, startgass gir litt "hosting" men den starter ikke. tok av en bensinslange for å se om pumpen går og drivstoff kommer frem, det var ingen problemer der. fant senere ut at jeg ikke får gnist på pluggene når jeg tar dem ut og holder mot jord(prøvd alle). pusset og gnikket på de jordingspunktene jeg kunne finne.
byttet følgende: fordelerlokk - rotor - coil - plugger - ledningene mellom fordeler og coil/plugger - fuel injection ECU. det er altså innebygd tenningsmodul i coilen såvidt jeg forstår. jeg har lest at man skal bruke testlampe på 1 og 15 på coilen men er ikke sikker på hvor disse finnes? det er jo 3 kontaktpunkter, som ifølge haynes heter 1, 2 og 3 og er på coil amplifier/tenningsmodul, mens 1 og 15 er på selve coilen, hvor jeg ikke finner noe å måle på. jeg har målt at jeg får 12v og jord på 1 og 3, men ingen signal på den midterste av de 3 kontaktpunktene når jeg prøver å starte. hva kan jeg gjøre nå? hilsen oppgitt
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.084 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.