×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

VW Caddy kjølesystem

  • Kristian-
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 uker dager siden #6500 av Kristian-
VW Caddy kjølesystem opprettet av Kristian-
Hei, har en 98mod VW Caddy, 1.4L, gått 205 000km. Den holder ikke på kjølevæska ved at det renner over i ekspansjonstanken når motoren blir varm. Det er ikke vann i olja og selvom kjølevæska er grumsete ser det ikke ut som det er olje i kjølevæska. Har byttet vannpumpe på verksted og de målte samtidig (kke vet jeg hvordan) at det ikke var lekkasje i toppakningen. De mente apparatet var meget nøyaktig. Bilen kan kjøres med uten at den koker, men siden kjølevæskenivået stabiliserer seg på et lavere nivå enn "anbefalt" så får jeg ingen varme i varmeaapparatet. Det kan nevnes at temperaturmåleren indikerer at motortemperaturen varierer veldig under bruk. Min teori, uten at jeg har noen bakgrunn til å backe den opp, er at det kan være en tett kanal et sted rundt sylinderne der kjølevæsken ikke kommer gjennom noe som fører til at denne væsken "støtkoker" og blir om til damp som da presser væsken ut av systemet. Har du noen ide om hva det kan være? Kan det være en ide å prøve å rense systemet igjen, selvom dette er gjort på verksted tidligere?
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.083 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.