- Innlegg: 460
- Mottatte takk 4
Golf III joker som fusker/nykker
- Anonym
- Emneforfatter
- Besøkende
12 år 1 måned dager siden #6294
av Anonym
Golf III joker som fusker/nykker opprettet av Anonym
Hei
Har en Golf joker III 1997 mod kmst 201000 som fusker og nykker under kjøring. Dette gjelder både ved varm og kald motor...og konstant. Det merkes best ved gasspådrag. Har byttet luftfilter og renset luftfilteboks. Har også byttet plugger, fordelerlokk, rotor, pluggledninger, lamdasonde.
Har ikke byttet bensin filter, men det er det neste som står på listen.
Må benytte anledningen til og si at dette er ett glimrende forum:-)
Har en Golf joker III 1997 mod kmst 201000 som fusker og nykker under kjøring. Dette gjelder både ved varm og kald motor...og konstant. Det merkes best ved gasspådrag. Har byttet luftfilter og renset luftfilteboks. Har også byttet plugger, fordelerlokk, rotor, pluggledninger, lamdasonde.
Har ikke byttet bensin filter, men det er det neste som står på listen.
Må benytte anledningen til og si at dette er ett glimrende forum:-)
12 år 1 måned dager siden #6297
av Knut2009
Besvart av Knut2009 i emne Sv: Golf III joker som fusker/nykker
Hei.
Det er en liten slange, utlufting, på toppen, ca. 15 cm. bøyd, som bruker å ryke. Bytt den hvis den er defekt.
På røret til luftinntaket, sitter det en ca. 10 cm. metallrør med en el. kontakt. Ta løs denne delen. Inni sitter det en varmetråd som måler luftmengden. Denne legger det seg belegg på som gjør at motoren ikke får riktig mengde luft. Hvis denne tråden er hel så kan den renses, hvis ikke så må den byttes eller repareres. Det enkleste er å bytte hele delen. Er den hel så renser du den forsiktig, uten å ødelegge tråden. Da sprayer du med elektrorens eller heller rødsprit eller lign. og eventuelt blåser med trykkluft, forsiktig. Du kan bruke f.eks. en pumpe til bilhjul. Bensinfiltret som du sier må du også bytte. Lykke til.
Det er en liten slange, utlufting, på toppen, ca. 15 cm. bøyd, som bruker å ryke. Bytt den hvis den er defekt.
På røret til luftinntaket, sitter det en ca. 10 cm. metallrør med en el. kontakt. Ta løs denne delen. Inni sitter det en varmetråd som måler luftmengden. Denne legger det seg belegg på som gjør at motoren ikke får riktig mengde luft. Hvis denne tråden er hel så kan den renses, hvis ikke så må den byttes eller repareres. Det enkleste er å bytte hele delen. Er den hel så renser du den forsiktig, uten å ødelegge tråden. Da sprayer du med elektrorens eller heller rødsprit eller lign. og eventuelt blåser med trykkluft, forsiktig. Du kan bruke f.eks. en pumpe til bilhjul. Bensinfiltret som du sier må du også bytte. Lykke til.
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.116 sekunder