×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

volvo V70 Girkasse

  • Hilstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 1 måned dager siden #6293 av Hilstad
volvo V70 Girkasse opprettet av Hilstad
Hei, da jeg skulle ha litt ferie her i sommer, satte jeg campingvogna på kroken og dro, etter og ha kjørt noen mil kom det opp ei lampe i dashbordet der det sto noe sånt som service på girkasse erfordras, girkassen girte ikke opp eller ned men ble i 3 gir tror jeg, helt frem til jeg stoppet, da var alt som før bortsett fra lyset, tok dette som om at jeg ble oppfordret til en service men at det ikke var krise, da jeg hadde vært borte noen få dager og kjørte hjemmover og kom til noen lange bakker skjedde det igjen at girkassa satte seg i 3 gir, stoppet bilen og startet på nytt siden det var det som skulle til forje gang, kjørte kansje en 0,5 km til i oppoverbakker så friet kassa ut og all olja kom ut, bilen er en volvo V70 2005-2006 2,4 diesel, bilen har tidligere gått som taxi og vært regelmessig til service og km st er nå på ca 320000km, skjer dette nomalt med slike kasser ? tror du denne kassa lar seg renovere ? eller burde jeg se meg om etter ei ny kasse, denne kassen er tydelig vis ikke den som det er mest av på brukt markede heller (triptronic) org dele nr : 30713890. det skal også nevnes at jeg hadde bilen inne på merkeverksted og fikk byttet start motor og startkrans for mindre enn et år siden, kan dette ha noe med at dette har skjedd nå i etterkant, ikke kjørt med vogn på denne bilen før,eller gitt den det tilsvarende presset. ikke jeg i allefall, ble det for mye press på den av den grunn ?
Mer
12 år 1 måned dager siden #6300 av Knut2009
Besvart av Knut2009 i emne Sv: volvo V70 Girkasse
Hei.
Det er jo ikke tvil om at du bør ta en service på kassa, men hvor omfattende det blir er jo umulig å si. Det første du burde prøve var å skifte olje på girkassa. Hvis du lot en spesialist prøvekjøre så ville han kunne si hva du bør gjøre, men et oljeskift er jo det billigste du kan prøve først.
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.086 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.