×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Rakling i bremsecaliper

  • Sørloth
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 3 måneder dager siden #6046 av Sørloth
Rakling i bremsecaliper opprettet av Sørloth
Heisan! Har en Volvo V50 2,0D 2006mod. som har gått 140000. Har over lengre tid hatt en irriterende "rakling" i bakre bremsecalipere, når jeg kjører over ujevnheter. At det er der lyden kommer fra, er jeg så sikker på p.g.a at lyden kommer bort når jeg bremser.

Har hatt den på verksted (ikke merkeverksted) men de kunne ikke lokalisere problemet. Mistenker dem for ikke å ha lagt sjelen sin i dette problemet da..

Dette må da være en produksjonfeil fra Volvo..? Er dette noe som mekanikeren har vært borti, eller kan det være at jeg er utrolig heldig, og har anskaffet meg en mandagsbil..?
Mer
12 år 3 måneder dager siden #6053 av Knut2009
Hei. Jeg har ingen god forklaring på ditt problem. Slik du beskriver det så kan det være klossene som sitter løst, men det har jo verkstedet sikkert sjekket. Hvis du jekker opp og vrikker på hjulet hor. og vertikalt for å se om det er slark i lagrene. Så er det å sjekke om klossene er så løse at de lager den lyden. så sjekker du kalippern og bremseskjoldet . For sikkerhets skyld så se om det ligger noe løst bak i bilen ved reservehjulet.
  • Sørloth
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 3 måneder dager siden #6057 av Sørloth
Besvart av Sørloth i emne Sv: Rakling i bremsecaliper
hei

klossene er ikke løse har sjekket dette og de er ikke noe stein eller lingnende

skal sjekke litt neste uke, takk for tips
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.100 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.