×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

volvo 650 regreimmontering

  • alixc
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 6 måneder dager siden #4764 av alixc
volvo 650 regreimmontering opprettet av alixc
Har en 850 2,5 20V 92 mod. Toppakningen var røket så jeg har skifta toppakining, skal bytte regreima også og har byttet ut strammehjul og vasspumpe og alt. Det jeg er litt usikker på er hvordan man monterer regreima? Har satt merket på veivakslinghjulet på merket på blokka likt så stempel nr1 er på topp. Men er litt usikker på hvordan Kammakslingene skal sitte. Er ikke VVT på den. Er et merke i reimdekslet og et merke på kamhjulet til begge kammene, tolerance data mente jeg skulle sette merket mot to hakk i kamhjulet. Tok av det ene hjulet uten og merke opp derfor er jeg litt usikker på hvordan kamakslingene skal ligge i forholdt til hværandre. Skal de ligge helt likt eller? ventilene på på sylinder 1 må vel være stengt når stempelet er på topp? Altså hvis kamhjulet er satt på merket sitt, skal det andre ligge likt?
Mer
12 år 6 måneder dager siden #4770 av Knut2009
Hei. Jeg kan prøve å hjelpe til selv om jeg ikke er 100% sikker på at jeg husker riktig. På andre siden av kamakslingene, motsatt side av reimhjulene, er det et spor, tror jeg. Når akslingene står rett så skal et flatt jern, lik tykkelsen på sporene, gå i sporet og plant med toppen og da skal merkene ellers settes riktig for montering av reima. Du kan derimot ikke bruke disse sporene til å holde igjen akslingene når du strammer reimhjulene. Håper dette hjalp. :)
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.082 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.