- Innlegg: 1
- Mottatte takk 0
Volkswagen type 1, 1973 modell..
17 år 10 måneder dager siden #422
av Randy84
Volkswagen type 1, 1973 modell.. opprettet av Randy84
Jeg har et problem med min volkswagen, kjørt ca 85 000 km. Den har fungert prikkfritt så lenge jeg har hatt den, noe som er litt over et år. Og det har aldri vært noe problem verken sommer eller vinter, i regn eller snø. Så plutselig en dag vil den ikke starte. Dette skjer på en bensinstasjon, og jeg har akkurat kjørt bilen, men den vil altså ikke starte igjen. Til å begynne med hostet den bittelitt når jeg vrei om tenningen, men så var den helt død. Den kunne rulles igang, så jeg gjorde det og kom meg hjem. Jeg parkerte i en nedoverbakke, slik at jeg kunne rulle bilen igang neste gang det ble nødvendig også, men idag, etter at den har stått i ro nesten to uker, var det ingenting som nyttet, og nå står den i bunnen av bakken, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er ingen respons fra motoren når jeg vrir om tenningen, men lys og vidusviskere slår seg på. Det er altså strøm på batteriet, så startkabler var fullstendig bortkastet. Jeg lurer på hva det kan være som er galt. Startmotoren kanskje? Jeg er helt blank.. Setter pris på innspill..
Mvh
Randy84
Mvh
Randy84
16 år 8 måneder dager siden #1002
av Raptor
Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Besvart av Raptor i emne Kan være mye rart det der..
Du sier at etter 2 uker så lystrer den ikke om du ruller den i gang?
Når du da vrir på tenningen forsvinner lysene helt eller?
En 1973 modell har helt sikkert coil og forgasser og her er det også ting som skal fungere mot hverandre. Automatchooke kan ha hengt seg på og at den har surnet på vei til stasjonen.
Her kan det være starter, tenning, kondens eller vann i tanken etc. Du sier ikke noe om modell eller type da jeg har for lite info om den til å svare sikkert.
Når du da vrir på tenningen forsvinner lysene helt eller?
En 1973 modell har helt sikkert coil og forgasser og her er det også ting som skal fungere mot hverandre. Automatchooke kan ha hengt seg på og at den har surnet på vei til stasjonen.
Her kan det være starter, tenning, kondens eller vann i tanken etc. Du sier ikke noe om modell eller type da jeg har for lite info om den til å svare sikkert.
Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
16 år 5 måneder dager siden #1189
av royp
Besvart av royp i emne Sv:Volkswagen type 1, 1973 modell..
Sjekk alt eletrisk koil stifter plugger osv..
Det er ganske sikkert en el feil et sted . Dårlig jording kan vere nokk ..Lykke til [img]
Det er ganske sikkert en el feil et sted . Dårlig jording kan vere nokk ..Lykke til [img]
16 år 4 måneder dager siden #1208
av ranietsd
Besvart av ranietsd i emne Sv:Volkswagen type 1, 1973 modell..
Sjekk stiftåpningen og kondensator (i fordeler)
16 år 1 måned dager siden #1354
av labarth
Besvart av labarth i emne Sv:Volkswagen type 1, 1973 modell..
sjekk startmotoren.Startmotoren sitter på undersiden av motoren, så du må under bilen for å komme til.Sjekk at det ikke er noen ledninger som har dårlig kontakt.Hadde et liknende problem på min folkevogn, da var det bare jordingen som var dårlig på batteriet.Lysene og alt virket,men det ble for liten spennig til å starte bilen...lykke til
hilsen Lars-steve
hilsen Lars-steve
16 år 1 måned dager siden #1355
av Raptor
Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Besvart av Raptor i emne Sv:Volkswagen type 1, 1973 modell..
Ser at det er mange som skriver og som er i nærheten av feilsøking..men det store spørsmålet er: Er det strøm på batteriet?
Lyser det godt på dashbord og hovedlys. Kommer strømmen frem dit den skal? Forsvinner lysene når en prøver å starte?
Om de gjør det er det dårlig kontakt på en pol, evt. hovedkabel til starter (Stor tykk som regel direkte fra batteri.
Om starter er defekt skal det gå an og rulle bilen i gang og den skal gå helt til du stopper den igjen. M.a.o Begynn med batteri.. osv.
Lyser det godt på dashbord og hovedlys. Kommer strømmen frem dit den skal? Forsvinner lysene når en prøver å starte?
Om de gjør det er det dårlig kontakt på en pol, evt. hovedkabel til starter (Stor tykk som regel direkte fra batteri.
Om starter er defekt skal det gå an og rulle bilen i gang og den skal gå helt til du stopper den igjen. M.a.o Begynn med batteri.. osv.
Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.119 sekunder