×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Veteranens Motorbytte

Mer
16 år 6 måneder dager siden #1147 av bobbymartin
Jeg ville gjerne tar min tysk-registrert 1978 VW Golf med til Norge som veteranbil naar den fyller 30 aar. Er det mulig aa bytte hans 70 hk bensinmotor med en Golf-dieselmotor (54 hk 1,6l eller 70 hk 1,6l turbodiesel) og faa bilen likevel godkjennt som veteran i Norge? Diesel-Golfen hadde vel 50 hk 1,6l fram til 1980, disse motorer er svaert sjeldene naa, men der finnes en god del 54 hk motorer fra 1980 og yngre (1982 kom 70 hk turbodieselen). Tusen takk for deres tipps!
Mer
16 år 6 måneder dager siden #1148 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Veteranenbil?
Sålangt jeg vet er det karosseriet i sin orginalitet som er veteranbilen. Hva som gjøres av motorbytte innen også de tekniske forbedringer det kreves med tanke på bremser osv. er også uinteressant for benevnelsen veteranbil. Uansett så vil jeg ha kontaktet Toll & Avgiftsdirektoratet www.toll.no/ som kan gi deg et 100% riktig svar. Lovene og reglene herunder vet vi jo justeres fra tid til annen den ene veien eller den andre.

Lykke til!<br><br>Endret av Raptor, den 03/10/2007 14:02

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
16 år 6 måneder dager siden #1149 av bobbymartin
Tusen takk for oplysningen!
Mer
15 år 4 måneder dager siden #2322 av kjetilh
Besvart av kjetilh i emne Sv:Veteranens Motorbytte
Bilen blir registrert som veteran,med samme årsavgift som veteraner. men man får ikke veteranforsikring dersom bilen ikke er i original stand.
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.136 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.