×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Toyota corolla problemer

Mer
10 år 10 måneder dager siden #9689 av Birger K
Toyota Corolla 1,3 (1996) - 210.000 km: Har nettopp kjøpt bilen brukt. Det hender ca 1 av 10 ganger at jeg sliter med å få start på den, som regel når den har stått over natta. Men det er ingen sammenheng med om den er mye kjørt dagen før, temperatur, fuktighet eller noe sånn. Det kommer kun et klikk når jeg vrir om tenningen og starteren vil ikke starte. Av og til blir det litt gang i starteren før den gir seg. Som regel så kommer den til slutt hvis jeg prøver lenge nok. Den kan rullestartes og startes vha startkabler. Hva kan være problemet, og kan det fikses for en ikke-mekaniker?
Jeg undres også litt av at den forbruker mellom 0.8-0.9L/mil. Kan dette være pga skiboks alene eller er det noe feil?
Mer
10 år 10 måneder dager siden #9694 av Knut2009
Hei.
Hvis du får kun et klikk fra startmotoren så kan det ha flere årsaker.
Batteriet har lite strøm, det er dårlig kontakt på batteripolene(irr el. ikke tilskrudd nok), dårlig kontakt på jordingen til motoren(kontaktene på startmotoren) og det kan være feil på startmotoren.
Bensinforbruket ditt tyder på bykjøring og skiboks øker forbruket noe, men du må nok få sjekket dette på et verksted hvis du mener at forbruket er for høyt.
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.097 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.