×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Rykking/fusking Suzuki Baleno 2000

  • Anonym
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 1 måned dager siden - 11 år 1 måned dager siden #8520 av Anonym
Hei,
Har en Suzuki Baleno, 1,6 , 4W, Stv. modell 2000, km 178000.
Problemet er at bilen starter og funker helt normalt når den er kaldt, men så begynner den å fuske/rykke litt når temp-viseren på dashbordet viser normal temperatur. Rykkinga/fusking kan skje både når bilen står og ved kjøring. Rykkinga skjer i alle gir men særlig tydelig i andre og tredje gir.
Suzuki verkstedene kunne ikke finne noen feil, men fikk a likevell tips om å skiftet coliene. Følgende ble skiftet begge coilene, tennpluggene, pluggkablene, oljefilter og luftfilter uten at det hjalp. Fikk tips om å skifte lambdasonde og jeg kjøpte en billig utgave "Universal" fra Torshov. Denne består av en metalldel som har fire kabler på enden. Denne metaldelen skrues inn i eksosen på plassen til den gamle lambdasonden. For å kunne koble de fire kablene på den gamle sonden til de fire kablene på den nye, måtte en klippe kablene rett ovenfor den metall-delen av den gamle sonda. Problemet er at de åtte kablene (fire fra den nye og fire fra den gamle) har forskjellige farger på seg. Torshov kunne ikke svare meg om hvilken farger skal kobles sammen.
Fargene på den gamle er; to svarte, en blå og en hvit kabel.
Fargene på den nye: to hvite, en grå og en svart.
På forhånd takk for hjelpen!
Kan du hjelpe meg?
Kan den fuskingen/rykkingen og lysen som viser "Check Engine" på dashbordet skyldes feil på lambdasonden?
Mekanikkeren på Suzuki sa at det kan være Styreenheten "hjernen" som styrer bilen gir feil ordre! En må kanskje skifte denne delen eller reprogrammere den, hva synes du?
På forhånd tusen takk for hjelpen!
Moderator: Knut2009
Tid til å lage siden: 0.085 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.