- Mottatte takk 0
Rustne felger farlig?
13 år 6 måneder dager siden #4778
av Zenon
Rustne felger farlig? opprettet av Zenon
Hei
Jeg har noen ganske rustne felger på mine vinterhjul og lurer på om dette er farlig. Jeg fikk nettopp det rådet at det ikke er farlig medmindre rusten har gått igjennom godset, og at når dette skjer, så går luften uansett ut av dekket. Rådet var altså at jeg ikke behøver å bekymre meg.
Jeg skulle gjerne hatt en "second opinion" på dette før jeg setter på vinterhjulene før sesongen. Er du/dere enig?
Jeg har noen ganske rustne felger på mine vinterhjul og lurer på om dette er farlig. Jeg fikk nettopp det rådet at det ikke er farlig medmindre rusten har gått igjennom godset, og at når dette skjer, så går luften uansett ut av dekket. Rådet var altså at jeg ikke behøver å bekymre meg.
Jeg skulle gjerne hatt en "second opinion" på dette før jeg setter på vinterhjulene før sesongen. Er du/dere enig?
- Bilmekanikeren
-
- Avlogget
- Moderator
-
Mindre
Mer
- Mottatte takk 0
13 år 6 måneder dager siden #4780
av Bilmekanikeren
Besvart av Bilmekanikeren i emne Sv: Rustne felger farlig?
Hei
De stemmer, ikke farlig så lenge de er Overflaterust
men er de så at de gått igjennom godset så må du skifte
De stemmer, ikke farlig så lenge de er Overflaterust
men er de så at de gått igjennom godset så må du skifte
13 år 6 måneder dager siden #4877
av Raptor
Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Besvart av Raptor i emne Sv: Rustne felger farlig?
Ville skiftet felgene lenge før de er gjennomrustet. Skikkelig grovrust utenpå kan være farlig. Selv halveis igjennom kan gi farlige situasjoner. Eks. kraftig nedbremsing eller høy fart i sving kan ytre felgring vrenges av felgnavet.
Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.126 sekunder