×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Nissan Primera 2.0SLX p10 motorproblemer

Mer
17 år 8 måneder dager siden #465 av Anders100100
Jeg har en nissan primera som sviver ujevnt på tomgang. Den virker helt fint når jeg kjører med den, det er kun på tomgang den rister litt og sviver ujevnt. Ved å dra av en og en tennplugghette har jeg kommet frem til at det er spesielt 2 sylindere som fjusker. Har hatt oppe alle pluggene og sjekket at det er lik gnist på tomgang, målt kompressjon til ca 9,5. Har byttelånt tenningskabler fordelerlokk og rotor med en kamerat som har lik bil som faktisk fungerer orntlig, men problemet fortsatte like godt som før. Mistenker at den ikke er helt 100% på normal kjøring heller siden den bruker 1 l på mila på fin langkjøring.Det er kun en dyse som fordeler seg til alle sylinderne så problemet kan heller ikke ligge i dysa. Har kjørt gjennom noe ventilrens på tanken, da jeg trodde at innsugskanalene kansje kunne være tette på de to sylinderne jeg mistenker er noe feil med. Det er også lite sannsynlig da det er en 16 ventilert motor med 2 innsugingskanaler på hvær sylinder. Så hvis noen har et lurt forslag så hadde det vert kjekt å høre! Har tenkt på om det kansje kan være pakningen rundt innsugsmanifoilen, men det er noe dritt å skru opp, så hvis noen har et forslag så er jeg takknemlig for det!


Stemmer det at dersom man spruter vann i innsuget med en sprutekanne, så renser man motoren?? Har hørt at det er et husmortriks!
Mer
17 år 8 måneder dager siden #467 av Bilmekanikeren
:) Det ville nok vært lurt å få sjekket om det er falsk luft i innsugingsmanifold eller i slanger rundt omkring i motoren. Er det mye forskjell når du tar av 2 av sylindrene så kan feilen ligge i falsk luft, utette ventiler eller feil på tenningssystemet på de aktuelle sylindrene. Tar du en boks med startgass og sprøyter forsiktig rundt manifolden så skal du merke stor forskjell når du kommer til falsk luft og defekt pakning. 8) Hold deg vekk ifra vann i motoren for det kan føre til havari. Bruk heller Forte eller Tunap produkter. :roll:
Mer
17 år 8 måneder dager siden #473 av ivar
Besvart av ivar i emne bremsekraftforsterker
du har en SR20 Di motor. prøv å klemme sammen slangen til bremseforsterkeren.det har vært svakhet på disse bilene (lekkasje).det er spes 1. syl som går ujevnt da.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.159 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.