×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

mazda 323 koker

Mer
12 år 8 måneder dager siden #4401 av hanse21
mazda 323 koker opprettet av hanse21
Har en Mazda 323 '86 mod, har problemer med kjølesystemet. Kjølevannet vil begynne å koke for så å gå over i ekspansjonstank, et problem er at det ikke vil gå tilbake til radiatoren, so jeg må konstant etterfylle, et annet problem er at når det koker vil jeg kjøre med mindre kjølevann. Jeg bytta termostat for et par mnd siden, men det hjalp alså ikke. Jeg starter bilen med avskrudd radiatorlokk og ser at vannpumpa drar med seg vannet når jeg gir på litt, er det bra nok til at jeg kan avse vannpumpa som problemet? radiatoren er også ganske shabby, så kan hende det er den som gjør det. tips og råd bliir mottatt med stor takk :D
Mer
12 år 8 måneder dager siden #4416 av Nike
Besvart av Nike i emne Sv:mazda 323 koker
Løsningen kan være å skifte defekte deler og da spesielt radiatoren men ta en sjekk på termostaten som kan henge slik at avkjølt kjølevann ifra radiatoren ikke sirkulerer i systemet! I noen få tilfeller kan selvfølgelig vannpumpa være defekt slik at kjølevannet ikke sirkulerer i det hele tatt. I verste fall er det toppen eller toppakningen som er defekt som følge av disse første tingene eller andre ting.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.096 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.