×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

start trøbbel ved varm motor....

  • julenissen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
18 år 1 dag dager siden #392 av julenissen
start trøbbel ved varm motor.... opprettet av julenissen
hei!

Har en MB 300ce 88mod som gir meg litt hodebry... Bilen har gått ca 210000km og fått godt med pleie alle år. Starer lett når motoren er kald, men er vanskelig når den er varm..??? Jeg har byttet plugger og plugg-ledninger nyling. (ingen forskjell)

Noen som har/hatt samme problem? Trenger litt hjelp og noen gode råd med dette :cry:

mvh

julenissen
Mer
17 år 11 måneder dager siden #408 av Bilmekanikeren
8) Jeg ville nok sjekke om fordelerlokk og rotor er i god stand og at det ikke er sprekker som gnister kan slå over i. Så er det ikke annet å gjøre enn å levere bilen inn til et verksted som kan justere K-jetronik. Da tenker jeg spesielt på bensinfordeler og spjeldet. Føler for temperaturen på motoren kan også være defekt eller ha dårlig kontakt slik at du får for mye bensin. Dårlig kompresjon blir også verre når motoren er varm. Lekkasje i dyser kan også lage trøbbel.
Mye å tenke på? :lol:
Mer
17 år 11 måneder dager siden #420 av kristian
hei jeg ha rlurt på det selv i snar ett år å nå har jeg funet det ut. mest sansynlghet er det bensin pompa di. den har lett får å ryke på dem 300ce. men vis detikke er det så kan det være insprøytnings rele som sitter bak sikrings tavla. bytt bensin pompa du så kan jeg nesten låvedeg at den går som den skal igjen.
Mer
16 år 10 måneder dager siden #915 av Raptor

hei jeg ha rlurt på det selv i snar ett år å nå har jeg funet det ut. mest sansynlghet er det bensin pompa di. den har lett får å ryke på dem 300ce. men vis detikke er det så kan det være insprøytnings rele som sitter bak sikrings tavla. bytt bensin pompa du så kan jeg nesten låvedeg at den går som den skal igjen.


Hmm
Innsprøytningspumpa funker enten/ikke om motoren er kald/varm..
Dessuten funker eller har vaklefeil om motor er varm/kald.
Ingen av disse ting påvirker motor om den er kald/varm.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.121 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.