×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

startproblemer opel astra 1,7 tdi

Mer
14 år 3 måneder dager siden #3541 av BMW 325I
har start problemer på min bil de er ein 93 modell som har gått 220.000 kilometer.
den vil ikkje starte hvis der er under 10 grader.
har skiftet glødeplugger, sjekket at alle glødepluggene får strøm når de skal, luftfilter, sjekket at der kommer disel gjennom alle dysene, har sjekket atte registerreima står riktig.
du kan kjine å kjine til batteriet er tom for strøm, så setter du på batteri ladder å etter mye om og men så starter den.

noen som kan hjelpe?
der er ikkje ein føler eller noe lurt som også burde sjekkes eller byttes?
Mer
14 år 3 måneder dager siden #3585 av fjellstugan
Har vectra a 95 1.7 td 220 000 km(samme motor?) med tilnærmet identisk problem. Har fått diagnostisert som dårlig kompresjon, kun en sylinder som virker optimat ved start.

Det kan ha flere årsaker visstnok. Vurderer å ta sjansen på dette produktet : rvsteknikk.aktiweb.net/?p=v&i=79

som lover å fikse alt om årsaken til dårlig kompresjon er den mest vanlige - står om dårlig kompresjon og årsaker på hjemmesiden. (og effekten skal vare minst 100 000 km) Andre årsaker kan visst være sprekk i topplokket m.m.

Foreløpig har jeg prøvd \"autol\" dieseltilsetting. Hjelper ikke mye på startproblemer, men starter kanskje litt raskere/etter litt færre forsøk. Men har et klart inntrykk av at motoren går renere/jevnere.

Jeg har også byttet glødeplugger uten resultat. Siden du mer eller mindre har samme motor og kjørelengde som meg med identisk problem (bortsett fra at den starter greit f.o.m 0 grader for min del) er det kanskje en generell svakhet ved disse motorene etter en viss alder/kjørelengde (?) ...Og det kan kanskje være verdt å høre med merkeverksteder eller noe om de kjenner til noen tendenser/generelle svakheter i forhold til dette og disse motorenene...
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.240 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.