×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Varmeapparat funker ikke

Mer
14 år 5 måneder dager siden #3461 av terv
Varmeapparatet på min renault laguna 97 modell streiker igjen. Ble skiftet varmeregister i feb i år. Funket bra til nå,sluttet å varme, hatt den på verksted som ikke finner ut hvorfor det ikke varmer. Skiftet da pollenfilter,luftfilter. Noen ide om hva det kan være?? Syns nå det er litt rart at ikke dem på verksted kan finne feilen:S
Mvh Rita
Mer
14 år 5 måneder dager siden #3462 av Knut2009
Hei. Må bare være enig med deg i at det er rart at ikke verkstedet finner ut av det. Problemet er slett ikke så vanskelig. Så rådet mitt må være, bytt verksted. Forresten så har ikke luftfilter og pollenfilter noe med at det ikke varmer. Hvis temperaturen på motoren ikke stiger tilstrekkelig så er det mest sannsylig at termostaten må byttes. Sjekk at det er nok kjølevann på ekspansjonstanken og at den har rett blanding av frostvæske. Det neste er å få luftet kjølesystemet. Dette må være i orden først og fremst. Lykke til.
Mer
14 år 4 måneder dager siden #3468 av terv
Besvart av terv i emne Sv:Varmeapparat funker ikke
Termostaten ble også byttet. Det er nok kjølevann og rett blanding av frostvæske. Når jeg nå vrir på bryteren for varmt og kaldt høres en lyd og en jeg har snakket med tror den kan ha \"hengt\" som opp på et vis.. men hvor lett er det å finne ut av?? Takk for råd:)
Mer
14 år 4 måneder dager siden #3473 av Knut2009
Fra bryteren som du vrir på er det en overføring til en kran på slangen som fører varmt vann inn i varmeregisteret/radiator. Denne overføringen/vaier kan være løsnet eller av slik at du ikke får åpnet kranen eller kranen kan være defekt. Selvsagt kan bryteren også være defekt. Har du merket noen forskjell i tregheten på bryteren fra tidligere? Det er vanskelig å hjelpe deg mer enn dette.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.095 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.