×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Kompresjon

Mer
18 år 3 måneder dager siden #264 av lunas
Kompresjon opprettet av lunas
Kan gåen toppakning føre til tap av kompresjon og dermed stopp av motor?
Mer
18 år 3 måneder dager siden #268 av Bilmekanikeren
Besvart av Bilmekanikeren i emne Gåen toppakning
:( Det er alt etter hvor pakningen er gåen det og hvor mye! Da må pakningen være skikkelig gåen og slippe trykket mellom sylindrene eller rett ut i friluft! Det er som regel mest vanlig at det går ut over bare en eller flere sylindre. Da mener jeg at kjølevannet går inn i forbrenningen og forårsaker fusking eller at det kommer olje inn i en sylinder under forbrenning og forårsaker mye røyk ved drift! Dersom hele kompresjonen skulle forvinne så er det sannsynligvis andre årsaker mener jeg! :roll:
Mer
18 år 3 måneder dager siden #270 av lunas
Besvart av lunas i emne Re: Kompresjon
Takker for svar!

Jeg er ikke sikker på om pakningen er gåen men, var bare et tips jeg fikk av en..

Det som jeg har registrert er:

1. Den poffer ganske mye i eksosen
2. Høres ut som om det klakker fra bensinpuma, skal det det?
3. Når jeg ser på bensinfilteret er det akkurat som om det ikke kommer en jevn strøm av bensin, men sånn i rykk og napp, kan det være no gæærnt her?

Noe av problemet mitt ligger i at å kjøre 10 min blir vanskelig.. Jeg kan starte opp bilen så lett som bare det. Kjører så avgårde noen kilimeter. Da finner den plutselig ut at den skal stoppe. Sist jeg var ute å kjørte stoppet den vel etter max en mil, å startet ikke før etter mange timer igjen..

Noen flere oppklarende råd!

Det som er så frustrerende er at jeg har hatt bilen på to forskjellige verksteder.. Begge verksteder virker ganske giddaløse å har igrunnen gjordt alt annet enn å fixe bilen..

Jeg har jo endel kunskaper selv å har prøvd mange ting, men kommer ikke no videre...

Lunas
Mer
18 år 2 måneder dager siden #286 av lunas
Besvart av lunas i emne Re: Kompresjon
Er det noen bilmekanikker her?
Mer
18 år 2 måneder dager siden #303 av stian1979
Besvart av stian1979 i emne Bytt
Sjekk slangene dinne at de ikke er blokert. Er det noe dritt på tanken som blokerer? er bensinpumpa derevet mekanisk av motoren så sjekk om mekanismen er slitt, sjekk/bytt pumpe sjekk/rengjør forgasser og dyse.

Problemer eksisterer ikke, bare løsninger :wink:
Mer
18 år 2 måneder dager siden #307 av lunas
Besvart av lunas i emne Re: Kompresjon
Takker for svar!

Ja pumpa er mekanisk å den kommer jeg til å bytte! Mulig tanken må ned da jeg frykter at det kan være no dritt i den etter over 20 år.. Ny gasser er akkurat ankommet fra der vater land.. Så jeg håper jo at jeg skal få skikk på dette her!


Alltid gøy med svar!!
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.146 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.