×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Startvansker på Omega 2.5 TurboDiesel

Mer
18 år 3 måneder dager siden #254 av Tigeren
Hei!
Jeg har en Opel Omega 2.5TD 1996 mod. Kmst: 230.000

Den har stått i kulda over lengre tid nå og vil ikke starte, selv om jeg har Defa Warm Up pakke.
Den har vært tungstarta de siste kalde sesongene. Batteriet ble fort tomt ved forsøk på start så jeg har kjøpt nytt batteri. Klarer å tappe det nye også ved evige forsøk på å starte. Har ca. 40l diesel på tanken. Har hatt på litt kondensfjerner. Har fått den til å hoste (tegn til tenning) litt ved bruk av startgass, men ellers er det ikke tegn til liv. Har hørt at startgass tar repern på dieselmotor? (På boksen står det: Til alle bensin og dieselmotorer.)

Har nå tatt bilen inn i garasje og varmet den opp (tint den store isklumpen). Får fremdeles ikke start, så jeg har byttet glødeplugger (Arg! Måtte av med innsug!!) Nix respons.

Trenger tips for videre feilsøking. Hjelp!

På forhånd takk! :roll:

mvh

Thor Larsen
mob: 924 20 200
Mer
Mer
18 år 3 måneder dager siden #261 av Tigeren
Besvart av Tigeren i emne Fant ut hvor feilen var.
Har fått lokalisert feilen.
Det var diesel feeder pumpa i tanken som hadde dårlig kontakt eller ikke virket som den skulle. Har en ekstra pumpe som jeg også fikk testet at virket, men jeg fikk den som allerede sto montert til å virke.

Bilen startet!! :D

Men i ettertid nå har det plutselig begynnt å ta lengre og lengre tid før bilen starter igjen i tillegg til at bilen yter betraktelig dårligere enn den gjorde tidligere. Mistenker at jeg bare bør bytte pumpen.

Spm. Hvis feeder pumpen i tanken sporadisk svikter eller er defekt. Er det da mulig at den fremre pumpen klarer å trekke diesel inn i motor likevel? Kanskje derfor det er vanskelig å starte den nå og at den går dårligere (får for lite drivstoff)?

Thor "Dieselmannen" Larsen

mvh

Thor Larsen
mob: 924 20 200
Mer
18 år 3 måneder dager siden #267 av Bilmekanikeren
:D Jeg er nesten helt sikker på at problemmet ditt ligger i at fødepumpa i tanken ikke virker som den skal! Det er ihvertfall det som er vanligst på denne feiltypen! Ellers så kan du ha en eller flere glødeplugger som har tatt kvelden og de er ikke lette å skifte eller måle! I noen tilfeller med dårlig vedlikehold så er dieselfilteret eller luftfilteret årsaken! :oops: Er det fortsatt problemer så kan det være feil i registerkjede med slitte strammere slik at tenninga blir feil, men da er det vanligvis ulyder i tillegg! Du burde tatt en diagnosetest på nærmeste Opelverksted for å eventuelt finne en feil føler eller liknende!
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.097 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.