×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Defekt vannpumpe på min BMW 520i.

Mer
15 år 3 måneder dager siden #2494 av herrflick
Hei!
Jeg fikk dommen fra mitt bilverksted i dag. Har lenge fått en feilmelding opp på diplayet om at jeg må sjekke kjølevannet i bilen, satt den derfor inn for å få sjekket dette. Dommen var defekt vannpumpe og topplokk, og at dette ville koste 12.000 å få fikset, men at prisen var vanskelig å sette på grunn av at det å skifte vannpumpe på denne bilen kunne skape ulage i motorblokka, og man dermed i verste fall måtte skifte ut hele motoren. Synes dette hørtes drøyt ut... Noen som har erfaringer med det samme? Vi har en BMW 520i 98-modell, gått 230.000. Veldig glad i denne bilen, så vil gjerne få den i stand :unsure:
Mer
15 år 2 måneder dager siden #2523 av Bilmekanikeren
:sick: Dette hørtes rart ut. Jeg har byttet mange slike vannpumper og har aldrig hatt noe problem etterpå. Det eneste som kan være et problem er å lufte etterpå men det går fint det også. Er toppakningen defekt så vil motoren i tillegg bruke mye vann uten at man ser noen lekkasje under motoren. Setter man trykk i hver sylinder med varm motor så kan man se om toppakningen eller topp er defekt.:dry: Kanskje du bør få vurdert dette en anne plass.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.092 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.