×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

styrestrøm til starter

Mer
15 år 5 måneder dager siden #2290 av hugorene
Hvis jeg kobler fra ledningen til styrestrømmen til starteren og måler denne når jeg kjinner motoren, hva skal da voltmeteret vise?
Har koblet voltmeteret til pluss på batteri og inn på styrestrømledningen og får resultatet 12.03 V, når den er koblet fra startmotoren. Ikke noe tap når jeg prøver å kjinne. Batteriet har også en spenning på 12,03 V.
Starteren min er nå helt død, ingen klikkelyd i den engang, men hvis jeg tjuvkobler fra pluss på starter og inn på styrestrømkontakten på starteren starter bilen. Den har fusket litt iform av spinning uten å gå i inngrep i noe tid nå og det har blitt oftere etterhvert og jeg lurer nå på om det er starteren som har tatt kvelden eller om dårlig tenningslås vil gi samme symptomer?

mvh
Hugo
Mer
15 år 5 måneder dager siden #2292 av lassemi
Tror nok det er starteren som er problemet. Er sikkert innslagsrele/styrestrømskontakten. Noen startere får du kjøpt overhalingssett til. Prøv å få noen å vri nøkkel til startposisjon mens du prøver å kakke i startmotor med ett redskap. Viss den starter da så er det garantert i starteren feilen ligger.
Mer
15 år 4 måneder dager siden #2319 av Bilmekanikeren
B) Det er helt klart at startmotoren er iorden dersom den virker når du kobler en ledning mellom pluss på starteren og styrestrømmen. Da må styrestrømmen mangle og den elektriske tenningsdelen eller ledning/stikk må være defekt.;)
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.135 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.